Marketing ubezpieczeniowy

31 stycznia 2023
https://nakatomi.pl/wp-content/uploads/2023/01/ubezpieczeniowy-1280x880.jpg

Zdobywanie i utrzymywanie klientów w branży ubezpieczeniowej to wyzwanie, z którym musi zmierzyć się każda agencja ubezpieczeniowa. Ogromna i zacięta konkurencja w tym sektorze wiąże się z tym, że oferowane produkty są często bardzo podobne, a do tego dostępne w zbliżonych cenach. Dlatego kluczową rolę odgrywa marketing ubezpieczeniowy. Zespół specjalistów powinien dopasować najskuteczniejsze metody, które pozwolą na stworzenie rzetelnej, wiarygodnej i otwartej dla klientów marki. Przekonaj się, jak zdobyć wiernych klientów, aby zbudować silną markę w branży ubezpieczeniowej.

Szukasz pomysłów na skuteczną promocję agencji ubezpieczeniowej? W takim razie poznaj kilka naszych praktycznych porad:

  1. Co to jest marketing ubezpieczeniowy?
  2. Na co klienci zwracają uwagę, wybierając agencję ubezpieczeniową? Praktyczne dane, które odmienią Twoją strategię marketingową
  3. Dlaczego marketing ubezpieczeniowy się opłaca?
  4. Wyznacz grupę docelową – reklama agencji ubezpieczeniowej dla różnych generacji
  5. Brand to podstawa! Jak stworzyć silną markę dla agencji ubezpieczeń?
  6. Strategia marketingowa dla agencji ubezpieczeniowych – 8 skutecznych rozwiązań
  7. Jak sprawdzić skuteczność kampanii marketingowych agencji ubezpieczeniowych?

Co to jest marketing ubezpieczeniowy?

Marketing ubezpieczeniowy to szereg działań polegających na zwiększeniu wyników sprzedaży polis oraz promowaniu marki agencji ubezpieczeń wśród grupy docelowej.

Reklama agencji ubezpieczeń ma sprawić, że zwiększysz zasięg firmy i szybciej dogonisz konkurencję, a także dopasować strategię do oczekiwań różnych generacji.

Specjaliści wykorzystują kanały, strategie, taktyki i nowoczesne narzędzia, aby zwiększyć wskaźnik konwersji swoich działań. Dziś coraz ważniejszą rolę odgrywa marketing cyfrowy. Pozwala on nie tylko zdobyć i utrzymać klientów, ale też mierzyć efekty podjętych działań, aby zoptymalizować koszty i ciągle ulepszać swoją strategię marketingową.

Gdy poświęcisz również czas na stworzenie silnej marki swojej agencji ubezpieczeń, zwiększysz jej zasięg i wyróżnisz ją na tle konkurencji.

Jak działa marketing ubezpieczeniowy?

Na początku ustal cele swojej agencji ubezpieczeniowej. Dopiero później możesz przejść do opracowywania skutecznej strategii marketingowej.

Twoim celem ma być wzrost świadomości i rozpoznawalności marki? Wtedy poświęć czas na poznanie grupy docelowej. Później nakieruj reklamę do osób w zależności od ich oczekiwań, lokalizacji, płci czy preferowanego sposobu kontaktu.

Nie zapomnij o tym, aby przez cały czas monitorować skuteczność strategii i ulepszać ją, gdy zajdzie taka konieczność.

Na co klienci zwracają uwagę, wybierając agencję ubezpieczeniową? Praktyczne dane, które odmienią Twoją strategię marketingową

Zanim przejdziemy do tego, jaka strategia marketingowa przynosi najwięcej korzyści w branży ubezpieczeń, musimy zwrócić uwagę na kilka istotnych informacji o samych klientach i procesie wybierania agencji ubezpieczeniowej.

Wyciągnij wnioski, a zwiększysz liczbę sprzedanych ubezpieczeń.

  1. Wyszukiwarka Google to najczęściej wybierane miejsce do poszukiwania oferty ubezpieczeniowej.
  2. Po poznaniu kilku najważniejszych szczegółów na temat pakietów, oferowanych przez agencję, zdecydowana większość klientów decyduje się na kontakt telefoniczny lub bezpośrednią rozmowę z doradcą.
  3. Klienci dokonują ostatecznego zakupu ubezpieczenia przez telefon, stronę internetową, osobiście, przez E-mail i znacznie rzadziej przez chatbota.
  4. Już ponad połowa użytkowników wyszukuje oferty ubezpieczeniowej przy pomocy smartphona.
  5. Łatwa komunikacja poprzez różne kanały z doradcami z agencji ubezpieczeń zwiększa szanse na przedłużenie umowy ubezpieczeniowej.

Dlaczego marketing ubezpieczeniowy się opłaca?

Zastanawiasz się, czy opłaca Ci się inwestować w marketing ubezpieczeniowy? Prawidłowo zaprojektowana kampania marketingowa rozwieje wszelkie wątpliwości. Poznaj kilka kluczowych korzyści, aby przekonać się, dlaczego warto inwestować w kampanię marketingową w branży ubezpieczeniowej:

  • Wzrost sprzedaży polis – skuteczna strategia marketingowa sprawia, że agencja ubezpieczeniowa staje się bardziej wiarygodna, a to przekłada się na wzrost sprzedaży polis.
  • Zwiększenie świadomości na temat marki – budowa silnej marki zwiększa jej widoczność. Ważnym etapem jest też wzrost świadomości na temat ubezpieczeń poprzez content marketing.
  • Budowa zaufania wobec marki – gdy potencjalny klient ufa Twojej agencji ubezpieczeń, to zwiększa się szansa na to, że wykupi polisę i ją przedłuży.
  • Budowa reputacji – reputacja i rentowność marki idą ze sobą w parze. Gdy zaangażujesz klientów, chętniej wybiorą Twoją firmę.
  • Dopasowana strategia marketingowa – reklama agencji ubezpieczeń powinna być dopasowana do Twoich oczekiwań. Sprawdzaj skuteczność poszczególnych metod i optymalizuj techniki promocji, aby zwiększać efektywność strategii i optymalizować koszty.

Wyznacz grupę docelową – reklama agencji ubezpieczeniowej dla różnych generacji

Najważniejszym etapem w marketingu ubezpieczeń jest poznanie potrzeb grupy docelowej. Na podstawie tych danych będziesz w stanie dobrać najlepsze metody docierania do klientów.

Stwórz profil idealnego klienta – określ jego cechy charakteru, potrzeby, zainteresowania, status społeczny, lokalizację i styl życia. Dopiero po zgromadzeniu tych danych dopasuj komunikaty marketingowe, które wykorzystasz w różnych kanałach promocji.

Agencje ubezpieczeń stoją dziś przed wyzwaniem, aby trafiać z ofertą do Millenialsów i przedstawicieli Generacji Z. Sprawdź, w jaki sposób pozyskać klientów z tych grup wiekowych.

Marketing ubezpieczeniowy dla millenialsów i generacji Z

Dotąd Twoja agencja ubezpieczeniowa docierała jedynie do przedstawicieli Generacji X i starszych? To błąd! Przyszłość należy do Millenialsów i kolejnych generacji, których potrzeby są zupełnie inne niż ich rodziców czy dziadków.

Pokolenie Y, czyli właśnie Millenialsi to osoby urodzone w latach 1980-2000. Natomiast generacja Z to osoby urodzone po 2000 roku. W tym gronie są kobiety i mężczyźni, którzy doskonale odnajdują się wśród najnowszej technologii, pragną samorealizacji, autentyczności, komfortu i cenią sobie indywidualne podejście.

Jaka reklama agencji ubezpieczeniowej najskuteczniej trafi do pokolenia Y i Z?

  • Millenialsi i „Zetki” szukają ubezpieczenia w Internecie. Tam porównują oferty, szukają recenzji i są w stanie nawet podpisać umowę bez kontaktu telefonicznego z agentem ubezpieczeniowym. Dlatego konieczne staje się stworzenie łatwej, szybkiej i w pełni cyfrowej drogi, której metą będzie kupno polisy przy pomocy aplikacji webowej.
  • Co wpływa na wzrost zaufania firmy ubezpieczeniowej dla Millenialsów i „Zetek”? Nowoczesna strona, zaangażowanie agencji w Social Mediach, reputacja, intuicyjny proces kupowania polisy bez wychodzenia z domu, spersonalizowana oferta i korzystna cena.
  • Podejście 1:1 to kolejna skuteczna metoda, aby Millenialsi i „Zetki” dołączyli do grona klientów agencji ubezpieczeń. Przedstawiciele pokolenia Y i Z nie mają czasu na to, aby zdobywać wiedzę na temat ubezpieczeń. Wielu z nich woli zwrócić się do specjalisty, który wyjaśni kluczowe kwestie i pomoże podjąć korzystną decyzję. Bezpośredni kontakt z Millenialsami i „Zetkami” może przybrać formę rozmowy telefonicznej, wideorozmowy, chatu w formie wiadomości.
  • Edukacja z wykorzystaniem nowych mediów. Millenialsi i „Zetki” nie mają czasu i ochoty na to, aby czytać poradniki na temat tego, które ubezpieczenie najbardziej im się opłaca. Zamiast tego wolą o nich posłuchać, przeczytać infografikę, obejrzeć wideo, przyjść na webinar czy dowiedzieć się kluczowych informacji na TikToku. Taka forma zdobywania wiedzy na temat ubezpieczeń gwarantuje im skondensowaną wiedzę w pigułce, której poszukują.
  • Młode pokolenie szuka doradców, a nie agentów ubezpieczeniowych. Dlatego dużą rolę odgrywa tutaj wykreowanie brandu w taki sposób, aby przekaz nie był nakierowany jedynie na sprzedaż, a bardziej na edukowanie i zaspokajanie potrzeb potencjalnych klientów z pokolenia Y i Z.

Brand to podstawa! Jak stworzyć silną markę dla agencji ubezpieczeń?

Marketing ubezpieczeniowy i branding idą ze sobą w parze. Bez silnej i przemyślanej marki, trudno stworzyć strategię marketingową, dzięki której osiągniesz swoje cele biznesowe.

Sekretem renomowanych marek jest atrakcyjna nazwa, łatwe do zapamiętania logo, spójna identyfikacja wizualna, a także przekaz i głos marki. Wszyscy pracownicy powinni rozumieć wartości i przekaz, jakim kieruje się marka, aby tworzona reklama agencji ubezpieczeniowej była spójna we wszystkich kanałach.

Od lat dużą skutecznością cieszą się krótkie slogany, które są kwintesencją tego, co jest ważne dla Twojej agencji ubezpieczeń.

Buduj pozycję eksperta przy wykorzystaniu Social Mediów, np. Facebooka, TikToka czy LinkedIn, a także newslettera oraz bloga firmowego.

Silna marka to taka, która dotrzymuje obietnic. Dlatego nawet najlepiej zaprojektowane logo czy grafiki w Social Mediach nie wzbudzą wystarczającego zaufania, jeśli klienci stracą zaufanie do firmy ubezpieczeniowej.

Strategia marketingowa dla agencji ubezpieczeniowych – 8 skutecznych rozwiązań

Marketing ubezpieczeniowy to przede wszystkim skuteczna strategia promocyjna. Sprawdź, już teraz, w jaki sposób najlepiej reklamować agencję ubezpieczeniową, aby zostać liderem tego wymagającego rynku.

Stwórz UX stronę internetową

Dziś potrzebna będzie Twojej firmie nie tylko przemyślana i nowoczesna witryna. Strona internetowa agencji ubezpieczeniowej powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby zawierała cyfrową ścieżkę, która umożliwia zakupienie polisy online.

Czytelna nawigacja, szybkie ładowanie się witryny, działanie na urządzeniach mobilnych i ukazanie najważniejszych informacji. Niezbędne są też funkcjonalności umożliwiające szybką komunikację z doradcą (chatboty, połączenie z Messengerem, zakładka kontakt z formularzem kontaktowym, możliwość szybkiego połączenia telefonicznego z doradcą itd.). Pamiętaj także o strategicznych wezwaniach do działania – to podstawa witryny nowoczesnej agencji ubezpieczeniowej.

Twórz wysokiej jakości treści

Dodawanie merytorycznych i napisanych prostym językiem artykułów, przybliżających tematykę ubezpieczeń, to dobra metoda, aby poszerzyć wiedzę klientów. Wykorzystaj do tego tzw. long tail, czyli słowa kluczowe z długiego ogona. Sprawdź, jakich odpowiedzi szukają Twoi potencjalni klienci i stwórz o tym wyczerpujące artykuły.

Doskonałym sposobem na wartościową treść na stronie agencji ubezpieczeniowej jest też FAQ, gdzie znajdą się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez klientów.

Zwiększ widoczność w wyszukiwarce Google

Widoczność w wyszukiwarce Google to absolutna konieczność, aby zwiększać wyniki sprzedaży. Marketing ubezpieczeniowy musi zatem skupiać się na działaniach SEO. Wysoka konkurencja na ogólne słowa kluczowe sprawia, że wiele agencji decyduje się na działania lokalne oraz na stosowanie long tail i szczegółowych słów kluczowych. Zwiększ prędkość ładowania się strony i zoptymalizuj ją do urządzeń mobilnych.

Pamiętaj, że pozycjonowanie strony agencji ubezpieczeniowej to działanie długoterminowe i na pierwsze efekty trzeba poczekać kilka miesięcy.

Zobacz korzyści z reklamy PPC

Dopełnieniem działań SEO w branży ubezpieczeniowej są płatne reklamy PPC, czyli płatność za kliknięcie. Najlepiej sprawdza się do tego Google Ads. Jednak ze względu na dużą konkurencję wyświetlenie reklamy Twojej agencji na najpopularniejsze frazy nie jest takie proste. Potrzebujesz do tego profesjonalnej agencji SEO, takiej jak nasza.

Zarządzaj recenzjami na temat agencji ubezpieczeń

Zadbaj o zarządzanie recenzjami na temat agencji ubezpieczeń. Opinie na temat doświadczeń wcześniejszych klientów są często decydującym czynnikiem, który skłania potencjalnych klientów do tego, aby kupili polisę.

Kontroluj strony z recenzjami, monitoruj profile w Social Mediach, odpowiadaj na pozytywne i negatywne komentarze, dołącz do grup tematycznych, aby sprawdzić, co użytkownicy mówią o Twojej agencji. Nie masz dużo opinii? W takim razie zachęć klientów do pozostawienia rekomendacji.

Stwórz newsletter

E-mail marketing to skuteczny sposób, aby pozostać w kontakcie z klientami. Dziel się nowościami i promocjami na temat oferty, ciekawostkami z branży i zmianami w prawie.

Personalizuj swoje e-maile, aby odpowiadały potrzebom subskrybentów, postaw na niezawodny program do automatyzacji newslettera i stwórz przekonywające wezwanie do działania.

Marketing ubezpieczeniowy w Social Mediach

Nie zapomnij o sile mediów społecznościowych. Docieraj do klientów poprzez aktywność na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, YouTubie oraz na TikToku.

Ogromny potencjał gwarantują także targetowane i atrakcyjne wizualnie płatne reklamy w Social Mediach.

Program poleceń

Czy wiesz, że rekomendacje to skuteczny sposób na zwiększenie liczby klientów? Bardzo chętnie wybieramy firmy ubezpieczeniowe, które polecili nam znajomi, członkowie rodziny oraz zaufani influencerzy.

Dlatego dużą skutecznością cieszy się wdrożenie programu poleceń, który polega na tym, że klient otrzyma atrakcyjną nagrodę za to, że poleci ofertę ubezpieczeniową innej osobie. Najlepiej, aby nagrodę można było uzyskać dopiero po tym, jak polisa zostanie wykupiona przez tę drugą osobę.

Co może być nagrodą za polecenie? Pieniądze, karta podarunkowa, zniżka na ubezpieczenie itd.

Pamiętaj, że najpierw musisz poświęcić czas na reklamowanie swojego programu partnerskiego. Poinformuj o nim na grupach i serwisach tematycznych, napisz w newsletterze oraz stwórz płatną reklamę w Social Mediach. Nie zapomnij też o zakładce i banerze na stronie internetowej.

Jak sprawdzić skuteczność kampanii marketingowych agencji ubezpieczeniowych?

Na samym końcu chcemy wskazać, jak można skutecznie określić efektywność marketingu ubezpieczeniowego. Oto kilka najlepszych metod:

  • ROI – to zwrot z inwestycji, obliczany jest jako zestawienie przychodów wygenerowanych przez kampanie marketingowe z kosztami, jakie zostały poniesione do uruchomienia reklamy;
  • Ruch na stronie – sprawdź, o ile wzrósł ruch na stronie internetowej, odkąd firma zaczęła inwestować w reklamę;
  • Liczba leadów – porównaj konwersję w postaci wzrostu liczby pozyskanych klientów;
  • Ruch pochodzący z poleceń – niezbędne staje się sprawdzenie, jak wiele osób dotarło na Twoją witrynę z innych stron poprzez program partnerski i system poleceń;
  • Koszt pozyskiwania klienta – to wydana kwota, która została przeznaczona na zamianę użytkownika w klienta, najskuteczniejsze strategie marketingowe cechują się niskimi kosztami jednostkowymi pozyskiwania odbiorów.

Nie zapomnij o tym, aby zadbać o często ignorowany aspekt, czyli o utrzymanie klienta. Ważnym punktem strategii marketingowej powinno być zatrzymanie klienta, aby pozostał lojalny marce.

Marketing ubezpieczeniowy – podsumowanie

Przed rynkiem ubezpieczeń trudne, ale bardzo ważne wyzwanie, aby dopasować ofertę i strategię marketingową do młodego pokolenia. Millenialsi odmieniają dotychczasowe zasady działania wielu branż – także ubezpieczeniowej. Skuteczna reklama agencji ubezpieczeniowej powinna być zgodna z celem biznesowym, wartościami marki i oczekiwaniami odbiorców. Za to Internet to dziś kluczowe medium, gdzie potencjalni klienci poszukują ofert ubezpieczeniowych. Dlatego marketing ubezpieczeniowy musi skupiać się wokół cyfrowych kanałów pozyskiwania klientów. Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom już wiesz, jak pozyskiwać klientów w branży ubezpieczeniowej.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (11 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
 
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer