Pozycjonowanie stron w Rosji

Pozycjonowanie stron w Rosji
Zdecydowanie zachęcające są statystyki odnośnie ilości odbiorców Runetu, czyli nie tylko domen .ru, ale także domen pokrewnych. Zdecydowanie zachęcające są statystyki odnośnie ilości odbiorców Runetu, czyli domen .uz, .ua, .am, .by, .az, .kg, .ge, .md, .kz, .tj, .su. Dlaczego tak wiele? Bo jest to cały rosyjskojęzyczny segment internetu. Rosja jest w piątce największych odbiorców towarów z Polski, co przynosi nam niezwykle duże korzyści ekonomiczne. Rosjanie doceniają między innymi polską biżuterię, kosmetyki czy meble.
Wyszukiwarka Yandex a Google
Pozycjonowanie stron w Rosji jest nieco bardziej wymagające niż w Polsce. Chcąc zainteresować użytkowników Runetu naszą witryną firmową musimy zdecydować się na optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki Yandex, która jest zdecydowanie bardziej dynamiczna niż Google. Jest to czwarta wyszukiwarka na świecie zaraz za Google, Baidu i Yahoo. Jeśli nasza strona ma być dobrze wypozycjonowana w Rosji, na pewno jej zawartość musi być niepowtarzalna i cechować się wysoką jakością, ponieważ Yandex kładzie ogromny nacisk na unikalność treści.
Google AdWords, czy Yandex.Direct
Co zatem jest lepszym rozwiązaniem? Korzystanie z Google AdWords, czy Yandex.Direct? Zdania na ten temat są rzecz jasna podzielone. Yandex wydaje się być bardzo przejrzysty i intuicyjny, z kolei AdWords jest wielofunkcyjny. Plusem tego drugiego jest, że posiada funkcję remarketingu. Pozwala to na ponowne dotarcie do użytkownika, który odwiedził naszą stronę nie podejmując przy tym żadnej innej akcji, jak chociażby zakupu produktu. W Yandex mamy natomiast do czynienia z funkcją „Targeting wyszukiwania”, który pełni rolę reklamy banerowej.
białe z czerwonym prawy dół prawy - Agencja Marketingowa Warszawa

Google Ads czy Yandex.Direct?

Co jest lepszym rozwiązaniem? Korzystanie z Google Ads, czy Yandex.Direct? Zdania na ten temat są rzecz jasna podzielone. Yandex wydaje się być bardzo przejrzysty i intuicyjny, z kolei Google Ads jest wielofunkcyjny. Jednak w dalszym ciągu oba mają znaczenie jeśli ważne dla nas jest pozycjonowanie stron w Rosji.
Linki sponsorowane w Rosji

Decydując się na pozycjonowanie stron w Rosji, nie sposób nie myśleć o linkach sponsorowanych. Jak wiadomo, korzystając z Google, inwestujemy w reklamy Google Ads, jeśli chcemy w szybszy i skuteczniejszy sposób zostać znalezieni przez naszych potencjalnych klientów. Z kolei jego odpowiednikiem w Yandex jest Yandex Direct. Funkcjonuje on na rynku od ponad 15 lat. Działa on analogicznie jak do Google Ads. W Rosji, Google jest drugą wyszukiwarką pod względem popularności. Jej użytkownikami są zazwyczaj osoby młode w wieku do 30 lat. Z kolei na Ukrainie korzysta się z tej wyszukiwarki o wiele chętniej niż z Yandex. Trudno nie wspomnieć o prekursorze wśród rosyjskich wyszukiwarek, a zatem Rambler.ru. Pojawił się on 20 lat temu, zdobywając ogromną popularność. Obecnie pełni od rolę mediaportalu.

Ustawienia reklam w Rosji
Stosuje się tu automatyczne strategie kampanii, choćby takie jak tygodniowy budżet z maksymalną ilością kliknięć. W związku z tym należy ustalić ograniczenia na maksymalne kwoty wydawane w ciągu tygodnia, oraz określić optymalną cenę za kliknięcie. Efektywnie wydany budżet stanowi klucz do sukcesu. Oddzielną strategię stanowi określenie maksymalnej konwersji.  Jeśli działacie w branży turystycznej, finansowej, nieruchomościach bądź budowlanej, musicie wiedzieć, że reklamy związane z tą tematyką są oceniane jako najdroższe w Yandex.Direct. Reklamy zamieszczane w Yandex.Direct są m.in. wyświetlane w wynikach wyszukiwania po frazach lub witrynach uczestników sieci reklamowej i wielu innych miejscach (Yandex.Mapy, Yandex.Market, w katalogach Yandexu itd.). Dobrze dobrane i stworzone reklamy to dobre wsparcie kiedy zaczynamy dopiero pozycjonowanie stron w Rosji.
Pomocne aplikacje przy promocji firmy w Rosji
Jak wiadomo Rosja to kraj wielu możliwości i niejedna firma chciałaby trafić na tamtejszy rynek. Powyższe przykłady są dowodem na to, że mając odpowiednią wiedzę i możliwości, jesteśmy w stanie zrealizować te plany i pozyskiwać klientów z tego obszaru. Kampanie reklamowe można konfigurować przy pomocy aplikacji Direct Commander, którą instaluje się na komputerze. Niezwykle przydatną aplikacją pozwalającą obejrzeć stronę z perspektywy użytkownika, który na nią wchodził jest również Webvisor z serwisu Yandex.Metrika. Pozwala nam to na dokonanie analizy strony, weryfikację błędów i zwiększenie konwersji. Aplikacja jest również korzystna dla firm z Polski ze względu na posiadanie wirtualnej wizytówki kontaktowej, która jest wyświetlana przez Yandex, jeśli nie posiada się strony internetowej.
AXN Agencja Marketingowa Warszawa
AGORA Agencja Marketingowa Warszawa
MANTA Agencja Marketingowa Warszawa
PZU Agencja Marketingowa Warszawa
CONTINENTAL Agencja Marketingowa Warszawa
MEDICOVER Agencja Marketingowa Warszawa
DB Agencja Marketingowa Warszawa
MTV Agencja Marketingowa Warszawa
AKADEMIA Agencja Marketingowa Warszawa
BUBBLES Agencja Marketingowa Warszawa
ATELIER Agencja Marketingowa Warszawa
DEKPOL Agencja Marketingowa Warszawa
NO
NO

Porozmawiajmy

Skontaktuj się z nami, aby poznać pełną ofertę naszej agencji.
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer