Reklama perfumerii w Internecie, czyli jak reklamować perfumerię

4 maja 2023
https://nakatomi.pl/wp-content/uploads/2023/05/2-1280x880.jpg

Reklama perfumerii w Internecie, jak reklamować perfumerię

Chcesz dowiedzieć się, jak reklamować perfumerię w Internecie? Przemyślana strategia marketingowa i wytypowanie najskuteczniejszych form reklamy to klucz do zwiększenia sprzedaży. Nie marnuj budżetu na działania promocyjne, które nie przynoszą oczekiwanych efektów. Skorzystaj z naszych porad i wyciągnij wnioski, aby osiągnąć sukces w branży perfumeryjnej.

Spis treści:

  1. Dlaczego warto reklamować perfumerię w Internecie?
  2. Reklama perfumerii w Internecie – analiza rynku i konkurencji
  3. Pozycjonowanie perfumerii
  4. Jakie rodzaje słów kluczowych warto wybrać do perfumerii internetowej?
  5. Jak pozycjonować lokalnie perfumerię?
  6. Jak reklamować perfumerię za pomocą content marketingu?
  7. Media społecznościowe – jak reklamować tam oryginalne perfumy?
  8. Reklama perfumerii w Google Ads
  9. Podsumowanie

Dlaczego warto reklamować perfumerię w Internecie?

Masz wątpliwości co tego, czy warto zacząć reklamować perfumerię w Internecie? W porównaniu do tradycyjnych form promocji Internet nie nakłada tak wiele ograniczeń czasowych. Dzięki temu potencjalni klienci mają stały dostęp do perfumerii online, a tym samym w każdej chwili mogą zapoznać się z prezentowaną ofertą, skorzystać z promocji czy przeczytać więcej informacji o samym produkcie. To nie jedyna zaleta, którą warto wziąć pod uwagę. Poznaj też inne korzyści!

  • Nieograniczone zasięgi – internetowa reklama pozwala na dotarcie ze swoim przekazem do każdego zakątku na świecie, a przede wszystkim do naprawdę szerokiego grona potencjalnych klientów. Dzięki temu Twoja strona www lub sklep online z perfumami zostanie dostrzeżony przez spore grono odbiorców.
  • Ograniczenie kosztów – pomimo skuteczności internetowej reklamy, to i tak jest to tańsza opcja w porównaniu do tradycyjnej promocji np. w telewizji. Dlatego to świetne rozwiązanie, jeśli masz ograniczony budżet, ale nadal zależy Ci na dobrych wynikach.
  • Dopasowanie reklamy do odbiorców – chcesz trafić ze swoją ofertą do konkretnej grupy wiekowej, płci lub osób o szczególnych zainteresowaniach? Reklama perfum w Internecie ułatwia precyzyjne targetowanie, co pozwala trafić do grupy najbardziej zainteresowanej oferowanymi perfumami. Z pewnością zwiększy to też poziom konwersji.
  • Testowanie różnych rozwiązań – reklama online perfumerii pozwala na testowanie różnych kampanii marketingowych w czasie rzeczywistym. Możesz sprawdzać poszczególne formaty, treści, kanały itp., a następnie analizować, wyciągać wnioski i stawiać na najefektywniejsze rozwiązania, by ostatecznie osiągnąć zamierzony cel.

Reklama perfumerii w Internecie – analiza rynku i konkurencji

Prowadzisz perfumerię internetową? A może chcesz zwiększyć sprzedaż i zdobywać klientów nie tylko w stacjonarnych perfumeriach, ale też z witryny internetowej? Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest zrozumienie potrzeb klienta, ale nie zapomnij też o zbadaniu rynku i konkurentów.

Poznaj potrzeby klienta

Stwórz personę idealnego klienta i określ, kim są osoby, które kupują lub będą kupowały dany produkt w perfumerii online. Wykorzystaj do tego informacje pobrane np. z Google Analytics, ale też zadaj pytania klientom, aby jeszcze lepiej zrozumieć ich potrzeby.

Podczas tworzenia persony będziesz potrzebować kilku informacji takich jak:

  • dane demograficzne – wiek, wykształcenie, wielkość miasta, poziom dochodów;
  • główny problem – dlaczego kupują/ kupią produkty z Twojej oferty;
  • przeglądane codziennie media – np. YouTube, TikTok, Facebook;
  • przeszkody – co uniemożliwia im rozwiązanie problemu.

Zastanów się też nad tym, co możesz zaoferować klientom, a czego nie zapewnia im Twoja konkurencja.

Zbadaj konkurencję

Zanim wymyślisz lepszą strategię marketingową niż Twoja konkurencja, musisz poświęcić trochę czasu na poznanie ich działań promocyjnych.

Jak możesz skutecznie przeanalizować konkurencję?

  • Wpisz w Google kilka słów kluczowych związanych z Twoją perfumerią. Zapisz nazwy firm, które pozycjonują się na pierwszych miejscach i inwestują w płatną reklamę Google Ads. Wybierz 5-8 takich firm.
  • Przejdź do każdej witryny i zbadaj ich sposób komunikacji z klientami, jaką strategię cenową stosują, jakie marki oferują, które produkty reklamują na stronie głównej oraz jakie mają strategie sprzedaży.

Pozycjonowanie perfumerii

Działania SEO to nadal skuteczna reklama perfumerii w Internecie. Widoczność w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania, sprawia, że możesz walczyć jak równy z równym nawet z bardziej znaną i doświadczoną konkurencją.

W dodatku pozycjonowanie perfumerii internetowej zapewnia długofalowe zyski, dzięki czemu możesz notować wzrost sprzedaży, nawet gdy już od kilku miesięcy nie inwestujesz w działania SEO.

Jak pozycjonować perfumerię internetową? Oto 5 kroków, o których nie można zapomnieć:

  • Audyt SEO – to proces oceny strony pod względem jej widoczności w wyszukiwarkach.
  • Analiza słów kluczowych – wybierz słowa kluczowe, które są konkurencyjne i pozwalają na zajęcie wyższych lokat w wynikach wyszukiwań Google. Sugeruj się działaniem konkurencji, swoją grupą docelową, a przede wszystkim strategią marketingową i swoją ofertą perfum.
  • Optymalizacja strony – polega m.in. na uzupełnieniu strony lub sklepu perfumerii online o najbardziej ogólne słowa kluczowe, a także frazy powiązane z daną sekcją. Ważnym elementem optymalizacji jest też UX, czyli dbanie o pozytywne postrzeganie witryny, co obejmuje m.in. intuicyjną nawigację, szybkie ładowanie strony, nowoczesny szablon itp.
  • Link Building – zdobywanie silnych linków, które zwiększą autorytet oraz wiarygodność witryny to jeden z najważniejszych czynników, wpływających na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google.
  • Mierzenie efektów działań SEO – perfumeria internetowa powinna być pod stałą kontrolą specjalistów ds. pozycjonowania. Analizowanie efektywności kampanii SEO i wdrażanie zmian, które zwiększą skuteczność pozycjonowania perfumerii to bardzo ważne zadania.

Jakie rodzaje słów kluczowych warto wybrać do perfumerii internetowej?

Duży wpływ na skuteczność pozycjonowania mają odpowiednio dopasowane słowa kluczowe. Poznaj kilka rodzajów fraz kluczowych i przykładów, jakie warto wybrać, gdy chcesz zainwestować w działania SEO dla perfumerii internetowej.

  • Ogólne słowa kluczowe – to najczęściej stosowany rodzaj, który składa się z 1-2 słów. Zazwyczaj takie frazy wpisują użytkownicy, niemający jasno sprecyzowanych oczekiwań dotyczących wyników wyszukiwań. Frazy ogólne wyróżniają się też dużą konkurencyjnością, co utrudnia zajęcie wysokich lokat w Google.

Przykłady ogólnych słów kluczowych do perfumerii internetowej:

  • Długi ogon – tzw. long tail ma więcej niż 2 wyrazy i wyróżnia się sporą precyzją, a dzięki temu umożliwia efektywniejsze dotarcie do konkretnej grupy potencjalnych klientów. Długi ogon cechuje się mniejszą konkurencyjność – może być używany np. w artykułach blogowych.

Przykłady długiego ogona do perfumerii internetowej:

  • Brandowe – takie słowa kluczowe mają unikalny charakter i pozwalają na dość szybkie dotarcie do wyszukiwanej strony www np. Twojej perfumerii internetowej. Do brandowych fraz kluczowych zaliczane mogą być nazwy firmy lub marki.

Przykłady brandowych słów kluczowych do perfumerii internetowej:

  • Frazy wspierające kampanie reklamowe – zazwyczaj są dodawane w postach w mediach społecznościowych np. Instagramie, TikToku lub Twitterze. Słowo kluczowe może występować po znaczniku hashtag (#), co ułatwia znalezienie wszystkich treści powiązanych z danym wydarzeniem np. otwarciem nowej perfumerii.
  • Frazy związane z problemami klientów – są szczegółowe i najczęściej dotyczą opinii poprzednich klientów. Takie słowa kluczowe są wpisywane, gdy użytkownik zastanawia się, czy wybrać produkty z Twojego sklepu, szuka opinii na temat perfum lub ich składów.

Przykłady fraz kluczowych związanych z problemami klientów:

Jak pozycjonować lokalnie perfumerię?

Prowadzisz perfumerię stacjonarnie? Wykorzystaj Internet do tego, aby zyskać klientów. Proponujemy szczególnie 3 sposoby pozycjonowania lokalnego perfumerii:

  • Założenie i zoptymalizowanie wizytówki internetowej Google Moja Firma – profil powinien zawierać informacje takie jak nazwa perfumerii, adres, numer telefonu, adres URL internetowej perfumerii oraz opis firmy zawierający lokalne słowa kluczowe. Warto poprosić klientów o dodawanie pozytywnych opinii na temat sklepu oraz dodać zdjęcia przedstawiające perfumerię na zewnątrz i w środku.

  • Pozycjonowanie perfumerii także na lokalne słowa kluczowe – dodanie tekstów zawierających słowa kluczowe z nazwą miasta. Oto kilka przykładów:

  • Pozyskiwanie silnych linków z lokalnych stron, aby zwiększyć autorytet wizytówki i witryny. Pozwoli to zwiększyć widoczność perfumerii internetowej w mapach Google oraz w wynikach organicznych w Google.

Jak reklamować perfumerię za pomocą content marketingu?

Content marketing jest znakomitym wsparciem dla działań SEO. Dobrym pomysłem będzie zastosowanie tzw. długiego ogona, który może stać się doskonałą inspiracją do napisania artykułów na bloga firmowego.

Dlaczego warto publikować teksty na blogu internetowej perfumerii? To świetny sposób na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce przy wykorzystaniu słów kluczowych o mniejszej konkurencyjności. Z drugiej strony blog może pomóc w budowaniu pozycji eksperta, a nawet w nakłonieniu do dokonania zakupów.

Jakie artykuły warto publikować na blogu perfumerii internetowej? Oto kilka przykładów:

  • recenzje produktów;
  • porady na temat tego, jakie perfumy warto wybierać w zależności od sytuacji;
  • wywiady z ekspertami;
  • informacje o trendach i nowościach;
  • opis sprzedawanych marek perfum;
  • opis rodzajów perfum ze względu na zapach;
  • ciekawostki na temat perfum – składu, certyfikatów, produkcji;
  • wskazówki, jaki perfumy zakupić na prezent dla konkretnej grupy osób.

Artykuły powinny zawierać słowa kluczowe z długiego ogon (ang. long tail). Aby znaleźć takie frazy i sprawdzić ich skuteczność wykorzystaj profesjonalne narzędzia – Semstorm, Senuto czy Planer Słów Kluczowych.

Przygotowaliśmy listę przykładowych słów kluczowych z długiego ogona, które warto wykorzystać do stworzenia artykułów na bloga perfumerii internetowej:

Media społecznościowe – jak reklamować tam oryginalne perfumy?

Zastanawiasz się, jak reklamować perfumerię i oryginalne perfumy przez Internet, kiedy nie możesz podzielić się z internautami zapachem i doznaniami? Jest na to kilka naprawdę skutecznych rozwiązań. Jednym z nich są media społecznościowe. Średnio każdego dnia dorosły człowiek spędza 2 godziny i 27 minut dziennie w mediach społecznościowych. Przez ten czas komunikuje się, rozwija i kupuje.

Co zrobić, aby reklama perfumerii w mediach społecznościowych była skuteczna i efektywna? Niezbędne jest stworzenie kont biznesowych w najchętniej wybieranych przez grupę docelową Social Mediach. Regularność to podstawa, ale też bez przemyślanej strategii nie da się osiągnąć celów marketingowych. W jakich mediach społecznościowych warto reklamować perfumerię internetową? Najlepiej sprawdzi się do tego Instagram, Pinterest, Facebook, TikTok oraz YouTube.

CIEKAWOSTKA!

Chcesz zobaczyć, jak wyglądają płatne reklamy na Facebooku i Instagramie u Twojej konkurencji? Przejdź do biblioteki reklam – Facebook Ad Library. Wpisz główne słowo kluczowe np. „perfumeria internetowa”, ustaw filtrowanie (m.in. datę wyświetlania reklamy, typ multimediów czy też platformę, gdzie jest wyświetlana reklama). Ujrzysz w ten sposób wszystkie reklamy wykorzystujące to słowo kluczowe, dowiesz się, kiedy została uruchomiona reklama, jak wygląda, na jakich platformach jest wyświetlana oraz czy jest aktywna.

Często kampanie w mediach społecznościowych są też prowadzone przy współpracy z Influencerami. Pamiętaj, że gromadzone przez nich społeczności to grono potencjalnych klientów Twojej perfumerii.

Influencer Marketing ma dziś ogromną moc. Sprawdź, jak influencerzy mogą reklamować perfumerię w Social Mediach:

  • Unboxing – klienci chcą wiedzieć, jak będzie wyglądać zamówienie, które otrzymają, jak wygląda wypełnienie itp., bo dzięki temu zyskują pewność, że opakowanie nie będzie pogniecione, a dostarczone perfumy to oryginalny produkt; unboxing możesz nagrać na YouTubie, TikToku lub stories na Instagramie; to świetne rozwiązanie, jeśli oferujesz wysyłkę perfum na prezent;
  • Kreatywne i artystyczny zdjęcia produktów – estetyczne i kreatywne zdjęcia prezentujące przepiękną buteleczkę perfum może przekonać do zakupu; Influencer może wykonać i podzielić się zdjęciami perfum na Instagramie, Pintereście oraz Facebooku;
  • Recenzja słowna perfum – barwny i szczegółowy opis zapachu to świetny sposób zareklamowania perfum w mediach społecznościowych; komentarz będzie jeszcze bardziej autentyczny, gdy Influencer na początku nagrania na stories na Instagramie lub na TikToku spryska się perfumami, a następnie zacznie w szczegółowy sposób opisywać nuty zapachowe; dopasuj sam produkt i opis perfum do wizerunku Influencera – komentarz może być humorystyczny, liryczny bądź bardziej elegancki;
  • Konkursy z nagrodami – to chętnie wybierany sposób promocji na Instagramie i Facebooku; konkurs zachęca użytkowników do aktywności np. poprzez opisanie ulubionego zapachu lub po prostu udostępnienia promocyjnego banneru na osobistym koncie w mediach społecznościowych; nagrodą mogą być perfumy, które można odebrać w punktach sprzedaży.

Oprócz działań organicznych i współpracy z Influencerami dobrym pomysłem mogą być też płatne reklamy w Social Mediach – TikTok Ads, Facebook i Instagram Ads (szczególnie reklama w Stories) oraz YouTube Ads.

Reklama perfumerii w Google Ads

Kolejnym świetnym sposobem na reklamę perfumerii w Internecie, jest Google Ads. Do dyspozycji masz formaty, które ułatwią Ci dopasowanie do potrzeb klientów np. remarketing, reklama produktowa, wideo i w sieci wyszukiwania. Właśnie ta ostatni opcja jest najchętniej wybierana podczas kampanii Google Ads, ponieważ doskonale sprawdza się do promowania perfumerii online.

Postaw też na reklamę produktową w Google Ads, bo zapewnia sporą skuteczność – nawet wtedy, gdy nie dysponujesz dużym budżetem. Alternatywnym rozwiązaniem jest kampania w Google Zakupy – to nadal dość łatwy sposób na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Niezbędna jest tylko prawidłowa optymalizacja pliku produktowego.

Jak sprawdzić reklamy konkurencji w Google Ads na przykładzie perfumerii internetowej?

Możesz w darmowy i łatwy sposób sprawdzić, jakie reklamy Google Ads stosuje Twoja konkurencja. Wystarczy, że wpiszesz nazwę wybranej firmy w wyszukiwarce Google. Powinna pokazać Ci się ich reklama brandowa, jeśli jednak się nie wyświetli, to wpisz ich najpopularniejszy produkt. Następnie kliknij niewielką strzałkę w dół (w kształcie trójkąta), która jest widoczna obok adresu URL. Gdy włączysz ten przycisk, to otworzy się okno z informacjami na temat reklamodawcy – możesz też sprawdzić, dlaczego pojawia Ci się ta reklama. Jednak najbardziej powinna zainteresować Cię sekcja „O tym reklamodawcy” i link „Zobacz więcej reklam”. Dzięki tym kilku działaniom zobaczysz wszystkie strony z aktualnie działającymi reklamami danej firmy – dotyczy to zarówno reklam w sieci wyszukiwań, jak i tych w formie graficznej oraz wideo.

Z pomocą Transparency Google Ads bez problemów przeanalizujesz działania konkurencji i wykorzystasz tę wiedzę do własnych działań marketingowych.

Podsumowanie

Reklama perfumerii w Internecie jest efektywna i skuteczna, a do tego jest na tyle elastyczna, że pozwala na rzeczywiste wprowadzanie zmian. Dzięki temu możesz z łatwością dopasować się do potrzeb odbiorców, a przede wszystkim do grupy docelowej. Atutem tej formy promocji jest również szeroki wybór możliwości – od pozycjonowania, aż po content marketing czy social media, a skończywszy na kampanii w Google Ads. Możesz także kontrolować działania konkurencji. Z naszymi poradami skutecznie wypromujesz perfumerię, dostrzeżesz wzrost sprzedaży i zysków.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
 
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer