Większa rozpoznawalność klubu tenisowego pomoże Ci w zdobyciu nowych klientów, a do tego zwiększy lojalność obecnych członków. W tym celu potrzebna będzie przemyślana strategia marketingowa, obejmująca działania w Internecie. Skorzystaj z naszych porad, aby wybrać najskuteczniejszą formę promocji.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie cele powinna spełniać reklama klubu tenisowego?
- Jak reklamować klub tenisowy? 7 niezawodnych metod
Jakie cele powinna spełniać reklama klubu tenisowego?
Chcesz zareklamować mały lub duży klub tenisowy? W obu przypadkach na samym początku najważniejsze jest to, aby ustalić cel swoich przyszłych działań. Dzięki temu dopracujesz komunikację marketingową, żeby była jeszcze skuteczniejsza.
Zazwyczaj kluby tenisowe chcą, aby ich reklama w Internecie pomogła osiągnąć następujące cele:
- kreowanie pozytywnego wizerunku klubu tenisowego,
- zwiększenie rozpoznawalności klubu na lokalnym lub regionalnym rynku,
- zachęcenia do finansowego wsparcia np. poprzez wsparcie zbiórki crowdfundingowej, przekazanie darowizny bądź przekazanie 1% podatku,
- przyciągnięcie jak największej liczby osób zainteresowanych naborem do klubu,
- wzięcia udziału w meczu pokazowym lub w innej uroczystości organizowanej przez klub.
Jak reklamować klub tenisowy? 7 niezawodnych metod
Stwórz stronę internetową dla swojego klubu tenisowego
Reklama klubu tenisowego w Internecie tak naprawdę powinna zacząć się od stworzenia własnej witryny. To właśnie w tym miejscu zaczniesz skupiać potencjalnych i obecnych klientów. Pamiętaj o UX, czyli o łatwej i intuicyjnej nawigacji. Poza tym wykorzystaj identyfikację wizualną, która będzie Ci towarzyszyć na wszystkich kanałach, gdzie chcesz promować klub tenisowy.
Podczas projektowania strony www dla klubu tenisowego zadbaj o treści, które dostarczają najważniejszych informacji, np. o cenie, ofercie itp.
Dobrym sposobem na reklamę klubu tenisowego jest też umieszczenie opinii klientów na stronie internetowej. To jeden z najskuteczniejszych sposobów na przekonanie potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich usług.
Na Twojej stronie nie może też zabraknąć bardziej zaawansowanych funkcjonalności. Jedną z nich jest system rezerwacji online. To rozwiązanie jest korzystne nie tylko dla klientów, ale również dla Ciebie. W ten sposób zaoszczędzisz mnóstwo czasu, który wcześniej musiałeś przeznaczyć na rozmowy telefoniczne i odpowiadanie na e-maile.
Strona internetowa to po prostu punkt, od którego rozpoczynasz reklamę klubu tenisowego. Powinny znaleźć się tam informacje na temat cen za lekcje, lokalizacji, terminów zajęć i obozów tenisowych.
Zacznij współpracować ze znanym tenisistą
Dobrym sposobem na promocję klubu tenisowego jest rozpoczęcie współpracy ze znanym i lubianym tenisistą. Tego typu ambasador Twojej marki z pewnością zachęci potencjalnych klientów do zapisania się na lekcje lub na obóz tenisowy. Poza tym potwierdzi jakość Twojego klubu i wpłynie pozytywnie na PR firmy.
Współpraca ze znanym tenisistą to rodzaj influencer marketingu, który cieszy się rosnącą popularnością podczas działań promocyjnych klubów sportowych.
Dlaczego warto rozpocząć współpracę z popularnym tenisistą?
- Wzrost popularności ofertą klubu tenisowego – reklama klubu tenisowego we współpracy ze znanym tenisistą zachęci nowych klientów do wzięcia udziału w lekcjach, wydarzeniach oraz pomoże osiągnąć także inne cele marketingowe.
- Poprawa wizerunku klubu tenisowego – wykorzystanie pozytywnego wizerunku popularnego sportowca sprawi, że Twój klub stanie się bardziej autentyczny i kojarzony z takimi wartościami jak – wytrwałość, zaangażowanie, sukces, ambicja oraz ciężka praca.
- Podążanie za trendami – rośnie znaczenie nie tylko influencer marketingu, ale również zdrowego stylu życia. Dlatego współpraca ze znanym sportowcem świetnie wpisuje się w te trendy.
Zadbaj o aktywność w mediach społecznościowych
Ważnym elementem reklamy klubu tenisowego jest obecność w mediach społecznościowych. To właśnie tam skupiają się potencjalni klienci, do których chcesz dotrzeć. Prawdziwym must have jest fanpage, choć dobrym rozwiązaniem jest też Instagram, TikTok oraz YouTube. Rodzaj medium społecznościowego jest zależny od grupy docelowej i jej aktywności w danym serwisie.
Facebook i Instagram z pewnością pozwolą Ci stworzyć atrakcyjne treści wizualne, które są łatwe w odbiorze, a zarazem zwiększają zaangażowanie odbiorców. Na Fanpage’u możesz dodawać informacje o zbliżających się wydarzeniach, wolnych terminach, a także udostępniać filmy z treningów, aby pokazać, jak wyglądają lekcje w Twoim klubie.
Wykorzystaj też fanpage do edukowania. Pokazuj, jak prawidłowo trzymać rakietę, wyjaśniaj znaczenie najpopularniejszych terminów, a nawet system punktacji.
Jak zaangażować społeczność do większej aktywności w mediach społecznościowych?
- Angażujące treści (relacje i stories) – to jeden z najszybciej rozwijających się trendów, który powinieneś wykorzystać do promowania klubu tenisowego. Przy pomocy stories możesz publikować szybkie ankiety, prosić o opinię, organizować quizy i pokazywać szczegóły z obozu tenisowego.
- Transmisje live oraz wideo – postaw na te formaty do transmisji ważniejszych meczów, a także przeprowadzenia sesji Q&A, podczas których widzowie mogą zadawać pytania trenerowi lub prezesowi klubu.
- Cykliczne posty – dostarczaj odbiorcom wiedzę w regularnie dodawanych postach. Wystarczy, że wybierzesz dzień tygodnia i właśnie wtedy będziesz publikować edukacyjne treści. Stwórz unikalną nazwę i hashtag, który pozwoli wyróżnić ten cykl na tle innych treści.
Pamiętaj, że reklama klubu tenisowego w mediach społecznościowych powinna zawierać grafiki zgodne z identyfikacją wizualną. Jeśli rozpoczniesz współpracę z tenisistą lub znanym trenerem, to koniecznie umieść jego zdjęcia na banerach promocyjnych.
Oczywiście niezastąpionym sposobem promocji w Social Mediach są też płatne reklamy np. Facebook Ads, który pozwoli dotrzeć do nowych odbiorców na Facebooku lub Instagramie. Doskonale sprawdzi się to w trakcie naborów i zaraz po otwarciu nowego klubu tenisowego.
Stwórz film promujący klub
Promocja klubu tenisowego w Internecie powinna opierać się na tworzeniu pozytywnych skojarzeń u odbiorców. Najlepiej wykorzystaj do tego format wideo i stwórz film promujący Twój klub tenisowy. Możesz go wykorzystać na wiele sposobów np. dodać na stronie internetowej lub udostępnić w mediach społecznościowych.
Kluczowe znaczenie ma profesjonalny montaż, wysoka jakość oraz realizacja konkretnego celu. Możesz m.in. pokazać zaplecze techniczne bądź kort tenisowy, a także ukazać uczestników w trakcie treningu czy poprosić ich o komentarz, a także dodać ujęcie z ambasadorem klubu tenisowego.
Najlepiej, jeśli film będzie miał kilka różnych długości – dostosowanych do różnych kanałów promocyjnych. Na TikToku i Instagramie sprawdzą się krótkie formaty. Natomiast na stronie www oraz YouTube możesz dodać pełną długość.
Stwórz wizytówkę Google Moja Firma
Chcesz trafiać do lokalnej społeczności? W takim razie stwórz wizytówkę Google Moja Firma, dzięki której pokażesz, jak dojechać do siedziby Twojego klubu. Poza tym w ten sposób zwiększysz widoczność strony w wynikach wyszukiwania w Google. W ten sposób jeszcze więcej osób zapozna się z Twoją ofertą i przeczyta opinie na temat Twojej firmy.
Podczas reklamowania klubu tenisowego w Google Moja Firma istotne znaczenie ma uzupełnienie wszystkich danych. Dlatego dodaj dokładny adres, numer telefonu, adres e-mail, a także adres strony internetowej.
Wizytówka będzie jeszcze bardziej atrakcyjna dla odbiorców, jeśli umieścisz tam wysokiej jakości zdjęcia – koniecznie z tekstem alternatywnym.
Zwróć uwagę na jeszcze jedną ważną zaletę wizytówki Google – jej stworzenie jest darmowe. Musisz tylko poświęcić swój czas, żeby w ten sposób zacząć w skuteczny sposób promować klub tenisowy w wyszukiwarce Google.
Stwórz system poleceń
Zachęć obecnych klientów do udostępniania informacji na temat Twojego klubu tenisowego. Z pewnością zwiększysz ich aktywność, gdy stworzysz korzystny system poleceń. Zaproponuj benefity za pozyskanie nowego członka klubu lub klienta. Najlepiej sprawdzają się rabaty na lekcje grupowe bądź indywidualne, a także karty podarunkowe bądź nagrody rzeczowe. To też dobry sposób na rozpoczęcie współpracy z lokalną firmą, która zapewni fanty.
System poleceń odniesie oczekiwany sukces, jeśli tylko przygotujesz przejrzysty i zrozumiały regulamin, a następnie udostępnisz go członkom klubu. Dodaj taką informację w swoich mediach społecznościowych, na stronie internetowej i w newsletterze, a szybko przekonasz się, jak skuteczny może być system poleceń.
Postaw na SEO
Google to nadal świetny sposób na zwiększenie liczby klientów, poprawę rozpoznawalności i dotarcie do nowych klientów. Dlatego reklama klubu tenisowego będzie jeszcze bardziej efektywna, gdy zadbasz o SEO. Jednak, aby to osiągnąć, musisz wybrać dopasowane słowa kluczowe. W przypadku klubu tenisowego najlepiej sprawdzi się pozycjonowanie lokalne, więc postaw na frazy z nazwą dzielnicy, miasta bądź regionu. Następnie zoptymalizuj przy ich pomocy treści w obrębie witryny i wizytówki Google Moja Firma.
Z pewnością przyda Ci się też blog, gdzie wykorzystasz tzw. długi ogon np. „Jak trzymać rakietę tenisową?”. Napisz artykuł, który odpowie na to pytanie, a ściągniesz na swoją stronę kolejne grupy odbiorców. Poza tym udowodnisz swoją wiedzę i staniesz się prawdziwym ekspertem.
Podczas pozycjonowania klubu tenisowego ważny jest też link-building. Wybierz wartościowe strony np. lokalne serwisy, które są chętnie odwiedzane przez odbiorców z Twojego regionu. Następnie dodaj tam artykuł sponsorowany z linkiem do witryny klubu tenisowego. W ten sposób staniesz się lepiej widoczny dla robotów Google, a Twoja strona zacznie zajmować coraz wyższe lokaty w wynikach wyszukiwania.