Połączenie studiów i pracy w dzisiejszych czasach jest powszechnie wybieranym rozwiązaniem przez młodych ludzi. Mało który student może sobie pozwolić na to, by nie pracować. Ceny pokoi, mieszkań, a nawet akademików są szalenie wysokie, szczególnie w dużych miastach, do których to przeważnie młodzi ludzie wyjeżdżają, by rozpocząć swoją przygodę ze studiami. Praca lub staż w agencji marketingowej staje się coraz bardziej popularnym wyborem. Jak pogodzić studia z pracą w agencji marketingowej?
Praca dla studentów
Aktualnie na rynku widnieje wiele ofert pracy, które są kierowane bezpośrednio do studentów. Ma to swoją przyczynę w zmianach, jakie zaszły na rynku pracy w ciągu minionej dekady. Studia stały się powszechnym i naturalnym etapem wykształcenia, a liczba studentów i różnorodnych kierunków gwałtownie wzrosła. Wysyp absolwentów studiów wyższych spowodował kryzys na rynku pracy. Liczba etatów przeznaczona dla osób z wyższym wykształceniem, nie powiększyła się. W efekcie, wielu absolwentów zostało skazanych na pracę poniżej swoich kwalifikacji.
Aby nie dopuścić do takiego przebiegu wypadków, zdecydowana większość studentów podejmuje się najróżniejszych prac jeszcze w trakcie studiów. Pozwoli im to nie tylko na pokrycie kosztów życia, czasami czesnego za studia, ale też zdobyć tak cenne doświadczenie zawodowe. To ostatnie jest obecnie bardziej istotne dla pracodawców niż studia ukończone nawet z wyróżnieniem. Student, który nie pracuje podczas studiów, jest uznawany za nieodpowiedzialnego, niemyślącego przyszłościowo lub najzwyczajniej w świecie leniwego.
Zmieniły się także oczekiwania wobec studentów. Jeszcze kilkanaście lat temu mieli siedzieć w bibliotekach i uczyć się na pamięć wielu skomplikowanych formułek. Teraz najważniejsza jest operatywność, elastyczność i przedsiębiorczość, szybkie radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych – są to cechy, które zdobędziemy tylko w zderzeniu z praktyką, doświadczonym zespołem współpracowników oraz realnym problemem.
Pogodzenie studiów z pracą jest nie tylko możliwe, ale tez pod wieloma względami bardzo opłacalne. Uczymy się dobrej organizacji czasu, poznajemy swoje możliwości i ograniczenia. Zaczynamy także zbierać doświadczenie zawodowe, dzięki czemu rozbudowujemy swoje CV. Chcąc budować karierę w marketingu, praca w agencji marketingowej podczas studiów zalecana jest nawet osobom, których sytuacja finansowa do tego nie przymusza. Praktyczna wiedza i doświadczenie są bezcenne.
Studia dzienne czy zaoczne?
Obecne czasy charakteryzują się, tym że dają ogrom możliwości. Pokolenia Y i Z żyją w świecie, w którym mają duże szanse rozwoju i dofinansowania swojej edukacji, elastyczne godziny pracy, realny wpływ na działalność firmy oraz mobilność. Studenci mają do wyboru uczelnie państwowe oraz prywatne, studia dzienne i zaoczne, a poza tym różne programy dodatkowe, takie jak: ERASMUS, MOST, NAWA itp.
Przez wiele lat panowało przekonanie, że wybór studiów zaocznych jest gorszym wyborem od studiów w trybie stacjonarnym. Obecnie coraz więcej osób przyznaje jednak, że studia niestacjonarne pozwalają podjąć jednocześnie pracę zarobkową, co natomiast owocuje zdobyciem doświadczenia zawodowego, niezbędnego na rynku pracy. Bez względu na to, czy podejmiesz naukę w trybie dziennym, czy zaocznym, zdobędziesz równorzędne wykształcenie. Będziesz jednak musiał się liczyć z całkiem innymi kosztami studiów.
Student na home office, czyli jaki tryb pracy wybrać?
Praca w agencji marketingowej nie musi odbywać się z biura. Dlatego coraz więcej firm oferuje rozwiązania hybrydowe i zdalne, jednak dla pracownika bez doświadczenia może to być utrudnieniem w stawianiu pierwszych kroków. Znalezienie idealnego dla siebie trybu pracy nie jest łatwym zadaniem. Co wybrać? Pracę stacjonarną czy może home office? Każda z nich ma swoje wady i zalety.
Z jednej strony pracując zdalnie nie musimy martwić się o codzienne dojazdy, stanie w korkach czy okropną pogodę za oknem. Jest nam łatwiej pogodzić codzienne obowiązki w domu z pracą, możemy jednocześnie spędzać czas z bliskimi i samodzielnie koordynować swój plan pracy. Jednakże Home office ma także swoje ciemne strony. Podczas pracy zdalnej nie mamy regularnego kontaktu z naszymi współpracownikami oraz klientami. Istnieje niebezpieczeństwo powstania problemu z oddzieleniem życia zawodowego od prywatnego, konieczność stworzenia domowego biura, na co niestety nie pozwalają warunki domowe każdego pracownika. Do tego dochodzi problem z utrzymaniem motywacji do pracy – adekwatnie dla pracodawcy obniża to efektywność jego pracowników.
Tryb pracy jakiego się podejmiemy zależy od wielu czynników. Przede wszystkim charakteru wykonywanej przez nas pracy, to czy musimy pracować pod okiem specjalistów czy jesteśmy już w pełni samodzielni w swoich działaniach.
Praca w Agencji Marketingowej
Wiele młodych ludzi marzy o karierze w marketingu i reklamie. Praca ta kojarzy się z prestiżem, kreatywnością, szansą na ciągły rozwój oraz wysokim wynagrodzeniem. Szansę na pracę w marketingu mają nie tylko osoby, które uczą się lub ukończyły studia w tym kierunku. W większości przypadków karierę w marketingu zaczyna się od stażu. To na nim uczymy się podstaw, szkolimy, zbieramy cenne doświadczenie i stawiamy swoje pierwsze kroki w kontaktach z klientami. Jest to szansa dla młodych ludzi aby się wykazać i sprawdzić.
Obecnie sam wpis do CV zapewniający o naszej sumienności, kreatywności i chęci do nauki nic nie znaczy. Na rynku jest wiele osób, które chętnie wskoczyłyby na nasze miejsce. Praktyki i staże organizuje wiele firm – zarówno duże międzynarodowe agencje, jak i średnie, czy zupełnie małe firmy. Praktyki to dla studentów najlepsza możliwość rozwoju, zdobycia nowych umiejętności, uczenia się, ale jeszcze bez ponoszenia odpowiedzialności za popełniane błędy.
Należy pamiętać, że praca w agencji reklamowej to wieloetapowy proces, który wymaga zaangażowania ludzi o przeróżnych kompetencjach i zajmowanych stanowiskach. Pracę w agencji można określić jako złożony system. Finalny wygląd projektu zależy od pracy całego zespołu.
Studia a praca w Agencji Marketingowej
Dla chcącego nic trudnego! Aczkolwiek połączenie studiów i pracy, w której jesteś już samodzielną jednostką w firmie, nie należy do najłatwiejszych. Wymaga to od studenta świetnej organizacji czasu, zaangażowania oraz znajomości własnych możliwości. Nie można pominąć kwestii, iż wiele zależy od kierunku i trybu wybranych studiów. Praca w agencji marketingowej wymaga zaangażowania w swoje działania, aby jak najlepiej wykonać zlecony projekt, a tym samym zadowolić klienta.