Kampanie social media polegają na wykorzystaniu przynajmniej jednego lub większej liczby kanałów w mediach społecznościowych. Wybór serwisu zależy wyłącznie od Ciebie – do dyspozycji są Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest itp.
Z pomocą kampanii marketingowej przeprowadzonej w mediach społecznościowych możesz jeszcze skuteczniej wypromować swoją markę i zbudować lojalną oraz zaangażowaną społeczność. Kluczowe znaczenie ma to, że kampanie social media wymagają dużej intensywności, mierzenia efektów oraz skutecznego targetowania.
W Nakatomi dbamy o to, żeby kampanie w mediach społecznościowych zapewniały jeszcze więcej korzyści dzięki kampaniom 360 stopni. Koherentne i synergiczne działania na wielu platformach zapewniają znaczące efekty.
Kampanie w social media każdego roku mają coraz większe znaczenie w marketingu. Dzieje się tak przez postępującą cyfryzację i wciąż rosnącą liczbę osób spędzających czas w mediach społecznościowych. Raport KEPIOS z 2021 roku mówi aż o 4.55 miliardach użytkowników, czyli ponad połowie populacji globu. Dlaczego te liczby są ważne? Celem marketingu jest dotarcie do klienta dokładnie tam, gdzie on jest. Czyli w mediach społecznościowych.
Odpowiednie prowadzenie kampanii w social media to nie tylko wybranie platformy i stworzenie interesującego contentu. Dobranie odpowiedniego komunikatu i rodzaju reklamy do etapu na ścieżce zakupowej, targetowanie, optymalizacja budżetu to umiejętności, których opanowanie zajmuje miesiące, a nawet lata.
Współpraca z agencją marketingową Nakatomi to gwarancja profesjonalnej obsługi profilu firmowego pod każdym względem. Nasze specjalistki social media biegle poruszają się w najnowszych trendach social mediów. Stale też rozwijają swoje umiejętności na szkoleniach, aby Twoja marka zawsze była na bieżąco.
Ton komunikacji i treści jest dostosowywany do odpowiednich kanałów i strategii komunikacji firmy.
W Nakatomi dbamy o Twoją firmę przez przemyślanie działania nastawione na jasne cele. Dlatego współpracę rozpoczynamy od stworzenia strategii komunikacji, która określa te cele i sposób ich realizacji. Nasi klienci co miesiąc otrzymują raport, dzięki czemu mają pewność skuteczności pracy agencji.
Zasięgi
Świadomość
Zainteresowanie
Zaufanie
Konwersje
Lojalność
Istotnym elementem kampanii prowadzonej w mediach społecznościowych jest cel, który jest dopasowany do grupy docelowej marki. Tak naprawdę cele mogą dotyczyć wielu kwestii:
W takich przypadkach media społecznościowe pozwolą osiągnąć najszybsze i najkorzystniejsze efekty, ponieważ umożliwiają interakcję z odbiorcami. Tworząc cele kampanii social media, warto kierować się strategią SMART: Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound.
W porównaniu do innych form promocji, kampanie w social media generują najniższe koszty. Przede wszystkim są na tyle elastyczne, że umożliwiają maksymalne dostosowanie do budżetu firmy, co jest naprawdę korzystnym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Dodatkowo, to Ty decydujesz, ile pieniędzy przeznaczysz na reklamę, a koszty są liczone od konkretnej konwersji. W ten sposób masz maksymalną kontrolę nad wydatkami.
Social media zrzeszają miliony użytkowników z różnych części świata. Tym samym dają Ci dostęp do nieograniczonego grona potencjalnych klientów. Sprawia to także, że jeszcze szybciej możesz dostrzec pozytywne efekty kampanii marketingowej, w tym generowanie ruchu na stronie internetowej.
Dopiero zaczynasz swoją działalność, a może chcesz zdążyć przed ważnym wydarzeniem np. Black Friday? Zatem kampania w mediach społecznościowych jest właśnie dla Ciebie.
W jeszcze bardziej szczegółowy sposób możesz określić swoją grupę docelową. Wybierz spośród różnych opcji targetowania, typu wiek, płeć, lokalizacja czy zainteresowania. Dzięki temu skutecznie dotrzesz do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą Twojej firmy.
Użytkownicy mediów społecznościowych dobrowolnie udostępniają wiele danych – teraz możesz z nich skorzystać, aby precyzyjnie określić grupę odbiorczą Twoich reklam.
Media społecznościowe pozwalają maksymalnie skrócić dystans między sprzedawcą a klientem, co zwiększy wiarygodność marki i sprawi, że stanie się jeszcze bardziej przyjazna dla odbiorców. Buduje to większe zaufanie, emocjonalne zaangażowanie z marką i zapewnia lojalność.
Bezpośredni kontakt przez odpowiedzi na komentarze i wiadomości prywatne, a do tego reakcje na wypowiedzi odbiorców, są świetnym sposobem na lojalne grono fanów.
Przemyślanie przygotowane i zrealizowane kampanie w mediach społecznościowych aktywnie wspierają sprzedaż. To jedna z najefektywniejszych form digital marketingowych, dzięki czemu zrealizujesz swoje założenia i poprawisz konwersję, w tym sprzedaż.
Kampania w social mediach może być naprawdę różnorodna, a tym samym maksymalnie dostosowana do Twoich potrzeb. Dzięki kreatywności i wiedzy specjalistów, nawet mała marka z niewielkim budżetem reklamowym może zdobyć wysokie zasięgi i spełnić zakładane cele sprzedażowe.
Social Media zapewniają bezpośredni dostęp do statystyk, reakcji i zachowań odbiorców. Dodatkowo, profesjonaliści mogą zdobyć więcej informacji korzystając z tagów. Dzięki temu jeszcze szybciej można modyfikować działania, aby kampania przyniosła oczekiwane rezultaty.
Z pomocą mediów społecznościowych nie tylko zaprezentujesz swoją ofertę, ale również zaistniejesz w świadomości odbiorców. Kampania pozwoli Ci stworzyć i zadbać o wizerunek, który wyróżni Cię na tle konkurencji. Social Media są ważnym elementem strategii PR-owej.
Wystarczy, że podłączysz do swojej witryny specjalny kod śledzący ruch. Z jego pomocą zyskasz mnóstwo potrzebnych informacji, które następnie wykorzystasz do stworzenia listy remarketingowej. W konsekwencji kierujesz reklamę jedynie do osób faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą. Takie zawężenie i precyzyjne określenie potencjalnych odbiorców ułatwia stworzenie jeszcze bardziej spersonalizowanych komunikatów reklamowych.
Wykorzystaj różne formaty reklam, aby banery reklamowe przyciągały uwagę i trafiły do jeszcze szerszego grona odbiorców. Facebook umożliwia testowanie wielu rozwiązań, abyś mógł monitorować i sprawdzać, która kampania przynosi najkorzystniejsze rezultaty.
Czy wiesz, jak profesjonalne firmy dbają o wyróżnienie reklam w social mediach? Stosują ciekawe obrazy i grafiki, aby jeszcze dokładniej zaprezentować oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Poza tym dodają linki przekierowujące, tworzą krótkie filmiki, a do tego stosują karuzele z różnymi linkami.
Zastanawiasz się, w jaki sposób media społecznościowe sprawią, że Twoja firma zyska bardziej „ludzki” charakter? Możliwość szybkiego zadania pytania, ekspresowe odpowiedzi oraz zamieszczanie komentarzy w social mediach to tylko podstawowe przykłady. Ważne jest tylko to, żebyś nie ignorował swoich klientów, ale dynamicznie uczestniczył w dyskusjach pod postami. To wszystko sprawi, że zbliżysz się do swoich klientów, a do tego wzbudzisz większe zaufanie i poprawisz efektywność kampanii reklamowej. Przede wszystkim zachęcisz potencjalnych klientów do włączenia się do społeczności, którą tworzysz.
Dobrym sposobem na budowanie bazy danych jest Facebook Lead Ads, który powoduje wygenerowanie formularza wypełnionego danymi z Facebooka. Znajdziesz tam imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu – z pomocą tych informacji prześlesz użytkownikom dodatkowe materiały promocyjne, spersonalizujesz wiadomości, udostępnisz bony zniżkowe, a przede wszystkim z większą łatwością skontaktujesz się z potencjalnym klientem.
Profesjonaliści do analizy wyników kampanii social media wybierają specjalne narzędzia, a szczególnie Google Analytics – dzięki niemu dowiesz się, z jakich źródeł użytkownicy trafili na Twoją stronę, ile czasu na niej spędzili, a także jakie działania tam wykonali. Możesz też wykorzystać wbudowane narzędzia do statystyk swojej kampanii, które oferują serwisy społecznościowe.
Z pomocą geolokalizacji sprawdzisz zachowania offline potencjalnych klientów. To bardzo przydatna metoda, jeśli chcesz trafić do odbiorców w konkretnym mieście.
Kampanie w Social Media mają zasadniczy wpływ na optymalizację pod przeglądarki (SEO) oraz pozycjonowanie strony. Wynika to z faktu, że Google indeksuje linki z mediów społecznościowych jako wartościowe, więc każdy link dofollow kierujący na stronę internetową będzie cenniejszy niż ten sam link wstawiony z innej strony. Ponadto, same profile w social media można optymalizować pod przeglądarki, aby fanpage były wyświetlane wyżej w wynikach wyszukiwania. Stąd łączenie kampanii w social media i pozycjonowania strony zapewnia harmonijne efekty.
W Nakatomi tworzymy spójną strategię uwzględniającą kampanie w social media i działania SEO w ramach kampanii 360 stopni. Nasza oferta obejmuje:
Skontaktuj się z nami korzystając z formularza wyceny, aby uzyskać spersonalizowaną ofertę dla swojej firmy.
Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy, który jest chętnie wybierany przez firmy. Możesz tam skorzystać z systemu płatnych kampanii reklamowych. To wyjątkowo efektywny kanał, ponieważ dysponuje naprawdę zaawansowanymi możliwościami. Dodatkowo kampanie reklamowe nie ograniczają się jedynie do Facebooka, ponieważ umożliwiają też dodanie reklam na Messengerze, Instagramie i Audience Network.
Ważnym elementem jest precyzyjne targetowanie grupy docelowej, co umożliwia dotarcie do klientów na różnych etapach zakupu produktu bądź usługi. Na Facebooku możesz skierować kampanię do osób, które jeszcze nie znają Twojej marki. Komunikaty reklamowe z pewnością będą dopasowane do potrzeb potencjalnych klientów, a zaawansowane narzędzia do remarketingu skutecznie przypomną o Twojej ofercie.
Najlepszy format reklamy zależy od specyfiki firmy, dostępnych zasobów multimedialnych i celu danej kampanii.
Kolejnym niezwykle popularnym kanałem social media jest Instagram. Znajdziesz tam szerokie grono wiernych użytkowników – w tym również przedsiębiorców. Z pomocą tego serwisu możesz nie tylko wspierać działania sprzedażowe, ale też budować wizerunek marki. Ułatwiają to dostępne formaty reklam np. obrazy, filmy, karuzela zdjęć oraz Instagram Stories.
Na Instagramie dotarcie do potencjalnych klientów odbywa się na podobnych zasadach, co w przypadku Facebooka, czyli przy pomocy szczegółowego targetowania.
Zastanawiasz się, czy reklama na Instagramie jest skuteczna? Kampanie reklamowe na Instagramie pozwalają budować zasięg organiczny, więc znacznie łatwiej zdobędziesz nowych odbiorców, którzy z pomocą dopasowanego komunikatu z chęcią zaczną obserwować profil Twojej marki. W konsekwencji mogą stać się lojalnymi klientami.
Pinterest wyróżnia się sporą popularnością, ale nie zrzesza tak dużej liczby użytkowników, jak Facebook czy Instagram. Dzięki temu znacznie łatwiej możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej. Dlatego szczególnie branże odzieżowe, obuwnicze, turystyka itp. chętnie wybierają płatne kampanie reklamowe na Pinterest.
To, co wyróżnia Pinterest w Polsce to wysoki współczynnik kobiet korzystających z aplikacji – ponad 80% użytkowników. Firmy, których główną grupą odbiorców są kobiety z pewnością skorzystają na promocji na tej platformie, zarówno organicznej jak i płatnej. Piny sponsorowane naturalnie dopasowują się do wyszukiwań odbiorcy, dzięki czemu są skuteczne.
Formaty reklam na Pinterest:
Cele kampanii na Pintereście:
Wśród młodego pokolenia – szczególnie Z i Y – najpopularniejszą aplikacją jest TikTok. Dlatego, jeśli tylko kierujesz swoją ofertę do tych użytkowników, to powinieneś zdecydować się na kampanię social media właśnie na TikToku. Musisz tylko dostosować się do specyficznego charakteru tej aplikacji, a do tego zadbać o ciekawe, dynamiczne i angażujące treści.
LinkedIn to portal dedykowany przedsiębiorcom, ekspertom w swojej branży, handlowcom i całemu segmentowi B2B. Poza tym serwis służy do nawiązywania relacji biznesowych oraz dzielenia się branżowymi nowinkami czy po prostu swoją wiedzą. Oczywiście możliwe jest też prowadzenie płatnych kampanii reklamowych.
Kampanie na LinkedInie to przede wszystkim kampanie wizerunkowe i budujące sieć kontaktów biznesowych, w tym kampanie Lead Gen Forms generujące leady do dalszej współpracy B2B.
W Nakatomi tworzymy materiały employer brandingowe, leadowe, budujące wizerunek eksperta, informujące o działaniach firmy i ciekawych inicjatywach przedsiębiorczych.
Twitter jest chętnie wybieranym medium społecznościowym przez marki i osoby próbujące zwiększyć kontakt bezpośredni z odbiorcami. Polega przede wszystkim na tworzeniu krótkich wiadomości, wniosków, informacji czy opinii. Ponadto w serwisie możesz wpisywać hashtagi, komentować inne Twitty oraz je retweetować.
Główną grupą korzystającą z tego serwisu są wykształcone osoby, które chcą na bieżąco komentować ważne wydarzenia – sportowe, polityczne czy kulturowe. Twitter zrzesza polityków, dziennikarzy, publicystów, naukowców i najchętniej jest wykorzystywany przez pokolenie Y. Dlatego to właśnie na tę grupę odbiorczą powinny być nakierowane płatne kampanie reklamowe Twitter Ads.