Możesz promować sklep w Social Mediach, tworzyć płatne kampanie i gromadzić listę mailingową, jednak gdy chcesz działać długoterminowo – postaw na pozycjonowanie sklepu internetowego. Dlaczego? Bo to prawdziwa inwestycja, która w 99,99% się zwraca. Będziesz potrzebować jedynie przemyślanej i skutecznej strategii SEO. Przekonaj się, co musisz wiedzieć, aby wybrać najlepszą agencję SEO lub rozpocząć pozycjonowanie sklepu internetowego samemu.
Dzięki tej wiedzy i naszym wskazówkom pozycjonowanie sklepu online przestaniesz kojarzyć z wysokimi kosztami oraz z ryzykiem. Skorzystaj z naszych usług SEO, a pomożemy Ci zbudować stabilny biznes internetowy w branży e-commerce.
Właściciele sklepów internetowych inwestują w pozycjonowanie, dlatego że szukają skutecznego sposobu, by zwiększyć widoczność i zasięg swojej witryny.
Spójrz ze swojej perspektywy – co robisz, gdy chcesz kupić słuchawki dokanałowe, albo sukienkę na sylwestra? Tak jak ponad 90% użytkowników Internetu włączasz wyszukiwarkę Google i rozpoczynasz poszukiwania, prawda?
Dlatego też Twoim zadaniem jest wyprzedzenie konkurencji, by Twój sklep internetowy znalazł się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy powiązane z ofertą Twojego sklepu.
Stanie się to możliwe dopiero wtedy, gdy dopasujesz swoją witrynę do wytycznych Google i jego algorytmów – wykonasz optymalizację tekstów, techniczną i zaprojektujesz strategię link buildingową. Działania SEO to ciężka praca, dlatego też możesz zdecydowanie się na pozycjonowanie sklepu internetowego samemu lub z pomocą wykwalifikowanych specjalistów z agencji SEO.
Pamiętaj, że ponad 92% użytkowników klika w linki, znajdujące się na pierwszych czterech pozycjach w wyszukiwarce Google. Dołącz do tego grona i zostań liderem w swojej branży.
SEO sklepu internetowego to szansa na liczne korzyści. Jeśli nadal nie inwestujesz w pozycjonowanie sklepu internetowego, sprawdź, co Cię omija.
Wiesz już, ile korzyści zapewniają działania SEO dla sklepu internetowego, a przy tym też, ile tracisz, gdy rezygnujesz z tej formy promocji w Internecie. Jednak z doświadczenia wiemy, że na tym etapie wielu naszych przyszłych klientów zastanawia się, czy na pewno w ich przypadku pozycjonowanie sklepu internetowego także przyniesie tak liczne korzyści.
Dlatego wtedy zadajemy potencjalnym klientom poniższe pytania:
Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiesz TAK, to znak, że pozycjonowanie sklepu internetowego to doskonały wybór także dla Ciebie. Z naszych usług korzystają zarówno właściciele małych biznesów, jak i dużych sklepów online, oferujących kilka tysięcy produktów. Profesjonalna agencja SEO jest w stanie stworzyć strategię szytą na miarę, aby opłacała się również Twojemu internetowemu biznesowi.
Chcesz dowiedzieć się, jak pozycjonować sklep online? Agencje SEO muszą zadbać o wiele aspektów, aby Twój sklep był widoczny na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google. Najważniejsze jest przestrzeganie dwóch kluczowych zasad – działaj regularnie i mierz efekty, aby dostosować strategię.
Jak pozycjonować sklep internetowy? – krok po kroku:
Nie musisz samodzielnie zajmować się pozycjonowaniem sklepu internetowego. Wystarczy, że zlecisz to zadanie specjalistom, którzy wykorzystają swoją wiedzę i doświadczenie, żeby zwiększyć widoczność Twojej witryny w Google. Warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia zewnętrznej firmy typu agencja reklamowa, agencja interaktywna lub agencja SEO. Wybierając specjalistów, nie tylko możesz liczyć na trwałe efekty, ale również na oszczędność swojego czasu.
Pamiętaj, że agencja SEO zajmująca się pozycjonowaniem sklepu online, przygotowuje strategię, zajmuje się jej realizacją oraz mierzeniem efektywności podjętych działań. Dzięki temu masz pewność, że korzystając z naszych usług, możesz liczyć na realny wzrost liczby klientów. Poza tym wyprzedzisz konkurencję i zanotujesz wzrost sprzedaży.
Oprócz profesjonalnych agencji także freelancerzy zajmują się SEO sklepu internetowego. Tacy specjaliści zapewniają indywidualne podejście i możliwość bezpośredniego kontaktowania się z osobami zajmującymi się pozycjonowaniem. Jednak wybierając taką opcję, będziesz musiał jeszcze dłużej poczekać na wymarzone efekty, ponieważ za wszystkie obowiązki odpowiada wtedy tylko jedna osoba. Dlatego większą popularnością cieszy się pozycjonowanie sklepu internetowego przez agencję.
Skontaktuj się z nami i skorzystaj ze wstępnej wyceny, dzięki której dowiesz się, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu online wykonane przez naszą profesjonalną agencję. Sprawdź też ceny pozostałych usług, poprawiających sprzedaż i widoczność w Google.
Chcesz zainwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego? Cena może różnić się w zależności od konkretnej agencji. Dlatego trudno jest podać jedną kwotę. W takim przypadku niezbędna jest wycena, podczas której specjaliści biorą pod uwagę – stopień rozbudowania witryny, konkurencyjność branży, liczbę fraz kluczowych oraz historię sklepu online.
Zazwyczaj marki działające w niszowych sektorach zapłacą minimum 2000 zł miesięcznie. Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego na popularne frazy kluczowe? Koszt działań SEO waha się w granicy 4000-5000 zł. Wtedy niezbędne jest konkurowanie z silnymi brandami i chętnie wybieranymi markami.
Pamiętaj, że w naszej agencji ceny pozycjonowania sklepu internetowego są ustalane indywidualnie. Skontaktuj się z nami, żeby poznać te koszty.
Chcesz wiedzieć, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego samemu? Właściwie niemożliwe jest określenie dokładnej kwoty, bo każda witryna potrzebuje nieco innej strategii SEO.
Musisz jednak wziąć pod uwagę ceny zakupu abonamentu podstawowych narzędzi. Bez nich bardzo trudno będzie Ci dostrzec efekty SEO. Roczne pakiety dla małych i średnich sklepów wynoszą: Senuto ok. 150 zł, Ahrefs ok. 80$ m Screaming Frog ok. 150 £ za jedno stanowisko, a SEO Surfer ok. 50 $.
Łączny koszt pozycjonowania sklepu internetowego samemu wynosi ok. 650-700 zł na miesiąc. Oprócz tego spodziewaj się dodatkowych wydatków związanych z link buildingiem np. za sponsorskie współprace z branżowymi portalami.
Przy pozycjonowaniu sklepu internetowego samemu inwestujesz jednak przede wszystkim swój czas i to jego należy doliczyć do ceny za działania SEO.
SEO dla e-commerce wymaga cierpliwości i czasu. Dlatego pierwsze efekty związane ze wzrostem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google dostrzeżesz po upływie 3 do 6 miesięcy. Większy ruch w obrębie sklepu jest zauważalny po 6-9 miesiącach, a wzrost sprzedaży po 8-12 miesiącach. Jednak ostateczny czas oczekiwania na efekty zależy od wielu czynników np. od konkurencyjności i wielkości sklepu online, więc ostatecznie może ulec on wydłużeniu lub skróceniu.
Do sprawdzenia pozycji sklepu online w Google na konkretne frazy użyj profesjonalnych narzędzi analitycznych typu Semstorm, Senuto, Ahrefs oraz Surfer SEO. Z ich pomocą dowiesz się, na jakie frazy jest widoczny Twój sklep w Top 3, Top 10 czy Top 50 wyników wyszukiwania. Nie masz dostępu do płatnych narzędzi? W takim razie wpisz wybraną frazę w Google w trybie incognito. Wtedy dowiesz się, czy sklep jest widoczny w Top 10. Do dyspozycji masz też Google Search Console.
Pracując nad SEO sklepu internetowego, zadbaj o różnorodność słów kluczowych. Istotne jest stosowanie zarówno ogólnych, jak i bardziej szczegółowych fraz, a także długiego ogona. Słowa kluczowe dla e-commerce powinny dotyczyć konkretnych kategorii produktów lub usług, marek z oferty lub samych produktów. Podczas wybierania fraz skorzystaj z profesjonalnych narzędzi np. Keyword Planner, Answear the Public, Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Surfer SEO.
Na efekty pozycjonowania sklepu internetowego wpływ ma zakres i intensywność prac specjalistów, stosowanie się do zaleceń pozycjonerów oraz działania konkurencji. Znaczenie ma też oferta sklepu i zmiany algorytmów Google. Zazwyczaj wyniki pozycjonowania zależą od:
Dodawaj unikalne opisy produktów i stosuj przyjazną strukturę treści. Dzięki temu teksty będą przyjazne dla algorytmów Google oraz dla użytkowników. Zadbaj o odpowiednie zagęszczenie fraz kluczowych, stosowanie długiego ogona, dodanie opisów alternatywnych obrazów, a także nagłówków, które zwiększą czytelność treści. Pomocne będą też wypunktowania i podział na akapity. Poza tym stosuj język korzyści, wyodrębnij zalety produktów lub usług, a na końcu wykorzystaj wezwanie do działania. Taki opis będzie miał moc sprzedażową.
Jeśli nie masz żadnej wiedzy na temat SEO, to najlepszą i najbezpieczniejszą opcją jest profesjonalna agencja. Wtedy zyskasz pewność, że efekty na pewno się pojawią i będą zgodne z założonymi celami. Poza tym nie będziesz musiał poświęcać swojego czasu na wdrażanie skomplikowanych zmian. Jeśli masz małą witrynę i chcesz zaoszczędzić pieniądze, to w takim przypadku możesz postawić na samodzielną pracę nad SEO sklepu internetowego.