Pinterest Ads – Czy warto się reklamować?

27 maja 2022
https://nakatomi.pl/wp-content/uploads/2022/05/Pinterest-Czy-warto-Nakatomi-Agencja-Marketingowa-Warszawa-Blog-1-1280x880.jpg


Pinterest, czyli niekończące się źródło inspiracji. Wszyscy, którzy szukają pomysłów, znajdą je tam w formie grafiki, video lub zdjęć. Opatrzone komentarzami, prowadzą użytkowników bezpośrednio do stron twórców i marek. Mimo tego Pinterest, a szczególnie Pinterest Ads, wciąż nie jest zbyt doceniany przez środowisko marketingowe. A warto mieć świadomość, jak duże daje możliwości działania, zarówno indywidualnym użytkownikom, jak i markom. Choć Pinterest ma jeszcze do pokonania kilku gigantów z rynku social media, to systematycznie się rozwija i staje się coraz ciekawszą platformą, również o charakterze reklamowym.

 

Czym jest Pinterest i kto z niego korzysta?

Nazwa Pinterest to połączenie dwóch angielskich słów: „pin”, czyli przypinać i „interest”, czyli zainteresowania. Jest to zatem serwis służący do zbierania, kolekcjonowania i porządkowania inspirujących materiałów graficznych. Jego pierwowzorem jest korkowa tablica, na której można przypinać najróżniejsze obrazki, wycinki prasowe, zdjęcia, porady czy pomysły itp. W wirtualnym świecie użytkownicy także mają możliwość „przypinania” interesujących ich treści do swojej wirtualnej tablicy. Materiały można katalogować, porządkować w dowolny sposób, dzięki czemu jest do nich łatwy dostęp w dowolnym momencie. Co więcej – można się z nimi bez problemu dzielić z innymi użytkownikami. Do swoich wyselekcjonowanych treści (pinów) można dodawać komentarze oraz odnośniki (linki), za pomocą których przechodzi się do strony, z której one pochodzą. Platforma zawiera także pewne elementy portalu społecznościowego. Można np. śledzić działalność innych użytkowników i oglądać ich publiczne tablice. Od 2013 roku jest dostępna w polskiej wersji językowej.

Pinterest określa się też jako wizualną wyszukiwarkę. Umożliwia bowiem przeszukiwanie swojej bazy w oparciu o zdjęcia lub ich fragmenty, a także zachowane „piny” czyli inspiracje. Mając jeden ciekawy dla nas obraz, możemy wyszukać kolejne podobne, na jego podstawie.

Według danych Pinterest, około 80 % jego użytkowników stanowią kobiety. Ponadto sam serwis podaje, że w Stanach Zjednoczonych z Pinteresta korzysta aż 8 na 10 kobiet w wieku od 18 do 64 lat, które mają dzieci. Mediana wieku dla wszystkich użytkowników wynosi 40 lat, ale większość tych aktywnych jest młodsza. W Polsce serwisu używany jest przez 2,7 miliona osób, co daje naprawdę pokaźną liczbę potencjalnych odbiorców zamieszczanych tam treści.

 

Reklama na Pinterest

Pinterest to doskonała platforma do promowania produktów, usług i treści zamieszczanych w internecie. Jest prosty w obsłudze zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i biznesowych. Co ważne, oferuje sporo interesujących i nieskomplikowanych rozwiązań dla firm, które chcą tam zaistnieć. Są to oczywiście wszelkie statystyki, ale także właśnie płatne reklamy czy tzw. piny rozszerzone, umożliwiające publikacją obszerniejszych treści. Wszystko to sprawia, że możliwości wykorzystania witryny są bardzo szerokie.

Pinterest to serwis o wyjątkowo dobrze określonym odbiorcy. Jego użytkownicy to osoby kreatywne i aktywne. Są zmotywowani do działania i czynnie poszukują pomysłów i rozwiązań. Lubią próbować nowych rzeczy i chcą ulepszać swoje życie. Ze statystyk podawanych przez sam serwis wiadomo, że są to głównie młode kobiety, bardzo często matki. Jeśli zatem oferujesz produkt lub usługę, której potencjalni nabywcy to właśnie takie osoby, to pora zacząć działać na Pinterest i kożystać z Pinterest Ads.

Ten wyjątkowy serwis to jednak nie tylko zbiór „obrazków”, ale także wiele interesujących treści oraz doskonałe pole do podtrzymywania relacji. A to właśnie one, według współczesnych zasad marketingu, są najważniejsze dla zwiększania sprzedaży. Pinterest stanowi świetne narzędzie do budowania społeczności wokół marki.

Pinterest Ads jest bardzo skuteczny w kierowaniu ruchu internetowego na strony sklepów. Wiele statystyk wskazuje na to, że jest w tym wręcz najlepszy spośród wszystkich platform społecznościowych – o ok. 33% efektywniejszy od Facebooka i aż o 200% efektywniejszy od Twittera. Dzięki temu stanowi doskonałą bazę do inspiracji zakupowych. Pinterest pozwala użytkownikom poznawać nowe brandy i produkty, zgodne z ich zainteresowaniami i tym, czego szukają w danym momencie.

Choć jest to narzędzie znane i lubiane w Polsce, to wciąż wydaje się nieodkryte jako platforma reklamowa. Warto wykorzystać ten czas na wypromowanie swojej działalności. Co więcej, dzięki temu, że serwis posiada elementy serwisu społecznościowego, Pinterest daje szansę na przebicie się do głównego nurtu dla nowych marek. Pozwala w bardzo przystępny sposób wyrazić wizję świata firmy, zaprezentować nie tylko same produkty, ale też sposoby ich zastosowania i stać się inspiracją.

 

Pinterest Ads i główne formaty reklam

Podobnie jak platformy marketingowe Facebook Ads, Linked In Ads, Pinterest Ads jest dość intuicyjna i nieskomplikowana. Przy tworzeniu kampanii widoczny jest podział na jej cele oraz zestawy reklam. Możliwy jest wybór spośród kilku formatów reklamowych:

  • Promowane piny – do najpopularniejszych formatów należą promowane piny. Spośród pinów udostępnionych na swojej tablicy firmowej jest możliwość sponsorowania konkretnego z nich, aby zwiększyć jego szansę wyświetlania w głównym feedzie,
  • Piny filmowe – podobnie jak piny promowane, lecz w formacie wideo,
  • Piny karuzelowe – ten format daje możliwość umieszczenia kilku zdjęć (maksymalnie 5), których przeglądanie jest możliwe dzięki przesuwaniu kafelków.

Nim jednak podejmiemy decyzję na temat formy, warto przeanalizować dobrze i wybrać cele, jakie chcemy osiągnąć, promując się na Pintereście.

  • Zaangażowanie – zwiększa nacisk na interakcje użytkownika z naszym profilem na Pintereście. Przy wyborze tego celu płatność następuje po każdej interakcji,
  • Widoczność – stwarza możliwość zwiększania świadomości użytkowników o istnieniu marki,
  • Ruch – przekierowuje użytkownika do witryny po uprzednim kliknięciu Pina. W tym przypadku płatność następuje po każdym kliknięciu przekierowującym do serwisu,
  • Konwersja – pomaga generować działania w witrynie przy użyciu śledzenia za pomocą Pinterest Tagu. Kampania na konwersje może być używana w przypadku różnych zdarzeń, takich jak np. dodanie do koszyka czy rejestracja w serwisie.

 

 

Co warto, a czego nie można reklamować na Pinterest?

Pinterest jest pełen najróżniejszych treści. Można w nich jednak znaleźć pewną prawidłowość, która wynika z pewnością z bardzo określonych użytkowników. Ciekawe pomysły DIY (do it yourself), hobby, moda i lifestyle, a także nowe sposoby wykorzystania swoich zainteresowań czy uprawiania hobby to główne tematy skupione na Pinterest. Przystępny sposób prezentacji produktów i usług stanowi ponadto bardzo dobrą bazę i dużo możliwości dla marketingu.

Ciężko określić jednoznacznie branże, które mają większe czy mniejsze szanse na wypromowanie się na Pintereście, ale już sam profil użytkowników serwisu będzie tu bardzo pomocny. Z pewnością jest to doskonała platforma do reklamowania sklepów internetowych. Tym bardziej, że sam sposób wyświetlania reklam (są oznaczone jako reklamy, jednak w miej zauważalny sposób niż w przypadku innych serwisów) sprzyja przenoszeniu się na strony reklamodawców.

Warto wiedzieć także, że poza standardowymi, regulaminowymi wytycznymi, serwis Pinterest Ads nakłada na reklamodawców też regulacje lokalne. W Polsce zabronione jest promowanie marek związanych z:

  • alkoholem,
  • kasynami stacjonarnymi,
  • mieszankami dla niemowląt,
  • lekami dostępnymi bez recepty,
  • wyrobami medycznymi,
  • aptekami stacjonarnymi.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (10 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
 
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer