Jak wypromować event, wydarzenie – 10 skutecznych sposobów

16 marca 2023
https://nakatomi.pl/wp-content/uploads/2023/03/event-1280x880.jpg


Nie wiesz jak wypromować event firmowy? Nie potrzebujesz do tego wymyślać koło od nowa. Zamiast tego postaw na 10 najskuteczniejszych sposobów, które sprawią, że o organizowanym przez Ciebie wydarzeniu będą mówili wszyscy! Przekonaj się o potędze event marketingu i zrealizuj każdy cel marketingowy.

Promowanie eventów wcale nie musi być takie trudne! Potrzebujesz do tego dobrej organizacji i dobrania takich kanałów oraz metod promocji, które pozwolą skutecznie dotrzeć do grupy docelowej.

Oto 10 najczęściej wybieranych metod do promocji wydarzeń firmowych:

Czym jest event marketing i dlaczego się opłaca?

Zanim poznasz naszym zdaniem najskuteczniejsze sposoby promocji wydarzeń firmowych, musisz wiedzieć, dlaczego w ogóle warto poświęcić czas i pieniądze, aby je zorganizować.

Event marketing to metoda wykorzystania wydarzeń, eventów do realizowania założeń biznesowych, sprzedażowych, edukacyjnych lub wizerunkowych. Jak widzisz, organizowanie wydarzeń nie staje się wtedy celem, a jedynie drogą do niego.

Dlaczego opłaca się inwestować w event marketing?

  • Wzrost sprzedaży produktów lub usług.
  • Wzrost świadomości na temat marki.
  • Integracja pracowników i środowiska biznesowego.
  • Przyciągnięcie uwagi mediów.
  • Tworzenie pozytywnego wizerunku marki.
  • Przedstawienie oferty większej liczbie odbiorców.
  • Możliwość realizacji nawet większej liczby celów biznesowych podczas jednego eventu.

Chcesz zyskać wszystkie te korzyści? Promowanie eventów to absolutna podstawa do tego, aby zorganizowane przez Ciebie wydarzenie przyniosło pozytywne efekty. Przekonaj się, jak promować event.

Zaprojektuj spójną identyfikację wizualną i językową eventu

Na samym początku opisz wydarzenie – stwórz opis dłuższy i krótszy, który będzie zawierał wszystkie kluczowe informacje na temat terminu wydarzenia, miejsca, atrakcji czy ewentualnej ceny biletu.

Zadbaj o spójną komunikację językową w każdym medium. Pamiętaj o tym, aby dopasować narrację do grupy odbiorców, których chcesz zaprosić na event. Zastanów się, czy lepszym wyborem będzie kierowanie do odbiorców bardziej potocznego, młodzieżowego czy formalnego języka.

Później przejdź do tworzenia identyfikacji wizualnej. Aspekt wizualny to klucz do tego, aby przyciągnąć uwagę odbiorców przy pomocy banerów, plakatów czy reklam w Internecie. W tym przypadku również ważne jest to, aby w każdym kanale promocji użyć to samo logo, identyczne fonty, motywy i kolorystykę. Z jednej strony grafiki powinny być dopasowane do charakteru wydarzenia, ale też do identyfikacji wizualnej marki.

Konsekwentnie wprowadzana identyfikacja wizualna i językowa to też klucz do zwiększenia wiarygodności eventu.

Promowanie eventów w Social Mediach

Media społecznościowe to Twój największy sprzymierzeniec podczas promowania eventów w Internecie. W końcu blisko 72% Polaków regularnie korzysta z Social Mediów, co przekładając na liczby, wynosi 27 mln osób. Zapewnia to naprawdę potężne możliwości, tym bardziej że możesz wybrać portal najchętniej odwiedzany przez Twoją grupę docelową. Sprawdź, jakie możliwości promocji wydarzeń zapewniają media społecznościowe.

Promowanie wydarzeń na Facebooku

Statystyki pokazują, że z Facebooka coraz częściej korzystają osoby powyżej 40. roku życia – to Twoja grupa docelowa? Zatem rozpocznij reklamę eventu na Facebooku. Zrobisz to na wiele różnych sposobów – od założenia konta promującego organizowane przedsięwzięcie, po stworzenie wydarzenia, a skończywszy na płatnej reklamie.

Na pewno świetnym rozwiązaniem jest płatna reklama Facebook Ads, bo pozwala dotrzeć do wszystkich serwisów należących do Facebooku – także do użytkowników Instagrama. Z pomocą Managera Reklam precyzyjnie stargetujesz reklamę, ustalisz budżet i stworzysz strategię, dzięki której informacje o organizowanym evencie trafią do zainteresowanych osób.

Reklama na Instagramie

Kolejnym popularnym medium społecznościowym jest Instagram, który zapewnia duże możliwości reklamy wydarzenia w Internecie. Strategia promocji powinna wyglądać nieco inaczej w porównaniu do Facebooka, bo na Instagramie liczy się przede wszystkim atrakcyjny wizualnie przekaz. Zatem nie może zabraknąć zdjęć, grafik, karuzel i krótkich filmików, dodaj też chwytliwe hashtagi.

Reklama wydarzeń na TikToku

Chcesz zorganizować wydarzenia dla młodych odbiorców, a szczególnie dla Pokolenia Z? Zatem rozpocznij promocję eventu na TikToku, bo właśnie tam znajdziesz najwięcej odbiorców, którzy mogą być zainteresowani Twoim przedsięwzięciem. Stwórz kreatywną reklamę, baw się filmami, muzyką, obrazem i montażem, a z pewnością zwiększysz ich zainteresowanie.

TikTok udostępnia gotowe szablony, ale możesz też postawić na własną koncepcję podczas tworzenia krótkich 15-sekundowych filmików. Do dyspozycji masz także płatną kampanię reklamową, umożliwiającą dokładne targetowanie odbiorców. Pamiętaj tylko o jednej, najważniejszej zasadzie TikToka: „Don’t Make Ads, Make TikToks”.

Post sponsorowany na LinkedIn

Planujesz przedsięwzięcie o charakterze biznesowym? Zatem rozpocznij promocję wydarzenia na LinkedIn, gdzie skupiają się specjaliści, przedsiębiorcy itp. Platforma umożliwia precyzyjną reklamę, więc możesz nawet dopasować odbiorców pod względem wielkości firmy lub zajmowanego stanowiska.

Promocja wydarzenia na LinkedIn będzie nie tylko skuteczna, ale też wpłynie pozytywnie na wizerunek eventu – będzie kojarzony z przedsięwzięciem zorganizowanym dla ekspertów.

Reklama wydarzenia w Google

Kolejnym sposobem na promowanie eventów jest reklama w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, czyli w Google. Dzięki Google Ads możesz precyzyjnie trafiać do swojej grupy docelowej oraz monitorować efekty prowadzonych kampanii. Google Ads sprawia, że możesz zdecydować się na promowanie eventów nie tylko w wyszukiwarce, ale też sieci witryn, na YouTubie, w Gmailu, ale też w aplikacjach mobilnych.

Wybierz słowa kluczowe, przyciągające uwagę grafiki, zoptymalizowane i napisane językiem korzyści treści, filmiki wideo czy reklamy multimedialne – wszystko po to, aby zachęcić do wzięcia udziału w evencie.

Chcesz, aby wydarzenie pojawiło się w Google w wynikach organicznych (patrz screen)?

  • Skorzystaj z Markera danych lub wtyczki, jeśli nie masz doświadczenia w edycji kodu HTML lub nie masz do niego dostępu.
  • Możesz też dodać do kodu HTML strony uporządkowane dane.

To świetny trik, aby umieścić informacje na temat eventu w Google, bez kosztów, bardzo szybko i ponad wynikami płatnymi i organicznymi.

Promocja eventu przez newsletter

Już jakiś czas temu zrozumiałeś, że gromadzenie listy mailingowej i newsletter może zapewnić wiele korzyści Twojej marce? W takim razie teraz jesteś w gronie wygranych! Kolejnym skutecznym sposobem na promowanie eventów jest newsletter.

W e-mailach do swojej listy mailingowej napisz:

  • kiedy, gdzie i dlaczego ma odbyć się event;
  • wyślij program wydarzenia;
  • przedstaw sylwetki gości i prelegentów oraz napisz o patronach medialnych;
  • na 24-48h przed wydarzeniem przypomnij o organizowanym wydarzeniu.

Promowanie eventów poprzez mailing to nie tylko skuteczny sposób na bezpośrednie dotarcie do odbiorców, ale też świetny sposób na śledzenie klikalności (czyli click-through rate) oraz liczby otwarć e-maila (open rate). Dzięki temu możesz sprawdzić, które osoby z listy mailingowej nie otworzyły wiadomości i wysunąć wnioski. Następnie wyślij do nich po raz kolejny e-maila – tym razem zmodyfikowanego, spersonalizowanego i dopasowanego do potrzeb.

Zwróć uwagę na to, że promowanie eventu przez newsletter to także jedna z najtańszych form promocji. Szczególnie gdy już wcześniej zgromadzono pokaźną listę mailingową. Nie prowadzisz jeszcze newslettera? W takim razie to najlepsza okazja do tego, aby to zmienić i podczas kolejnego eventu znacznie ułatwić sobie cały proces promocji.

Stwórz stronę internetową lub landing page

Landing page wyróżnia się najwyższym współczynnikiem konwersji – według Omnisend wynosi 23%. Dotyczy to działań, które mają na celu zbudowanie bazy kontaktów, dlatego skorzystaj z tej efektywnej metody podczas promowania wydarzenia. Tym bardziej że jest to atrakcyjny sposób dla osób zainteresowanych internetowymi bądź hybrydowymi eventami.

Jak powinna wyglądać strona internetowa lub landing page wydarzenia? Kluczowe znaczenie ma atrakcyjny i czytelny projekt, intuicyjna nawigacja oraz zgodność z identyfikacją wizualną eventu. Na stronie nie może zabraknąć logo promującego event, dodaj też treści przydatne dla potencjalnych odbiorców np. listę zaproszonych prelegentów, plan wydarzenia, ceny biletów oraz daty, kiedy odbędzie się event. Dostrzeżesz wzrost konwersji, gdy w przemyślany sposób zaprojektujesz landing page, aby ostatecznie doprowadzić użytkownika do transakcji lub formularza kontaktowego.

Rozbudowane strony internetowe mogą zawierać jeszcze więcej informacji, które zaangażują społeczność i zwiększą ich zaciekawienie zbliżającym się eventem. Pomoże w tym m.in. regularne umieszczanie aktualizacji z przygotowań do premiery wydarzenia, relacja zdjęciowa czy regularne pojawienie się nowych prelegentów i patronów.

Oczywiście wykorzystaj też witrynę www podczas tworzenia kampanii Google Ads czy pozycjonowania na wybrane słowa kluczowe.

Działania PR-owe – sekret sukcesu eventów firmowych

Przemyślane i dobrze zaplanowane działania PR-owe to jeden z kluczowych elementów podczas planowania eventów. Zastanawiasz się, jak zwiększyć rozgłos w mediach? Skutecznym sposobem jest rozesłanie materiałów prasowych do dziennikarzy branżowych i lokalnych, którzy są tematycznie powiązani ze zbliżającym się wydarzeniem. Do dyspozycji masz też kilka innych metod np. patronaty medialne.

Poza patronatami możesz wykupić artykuły sponsorowane, a w ten sposób dotrzesz z informacją o organizowanym evencie do większej liczby Internautów oraz czytelników gazet. Wśród innych działań PR-owych jest m.in. promocja wydarzenia dzięki współpracy z patronami honorowymi i partnerami komercyjnymi. Ambasadorzy mogą dodać informację na swojej stronie internetowej oraz w social mediach, gdzie wspomną o Twoim evencie. Takie partnerstwo zapewnia wiele korzyści biznesowych, a do tego pozwala dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców.

 

Zwiększ zasięg wydarzenia z influencer marketingiem

Podczas promowania eventów skorzystaj ze wsparcia ambasadorów i influencerów – bo aż 61% konsumentów ufa rekomendacjom, otrzymywanym przez wpływowe osoby w Social Mediach.

Influencer marketing pozwoli Ci skorzystać z zasięgów znanych osób, dzięki czemu dotrzesz ze swoim wydarzeniem do jeszcze szerszego grona odbiorców. Pamiętaj, tylko by dostosować wielkość eventu do rodzaju i zasięgu influencera. Jeśli organizujesz niewielkie wydarzenie o charakterze lokalnym, to skorzystaj ze wsparcia nanoinfluencerów. Choć nie mają dużych zasięgów, to jednak cieszą się dużym zaufaniem, więc użytkownicy z chęcią korzystają z ich poleceń.

Możesz też zdecydować się na wsparcie ambasadorów oraz KOL (key opinion leader), których warto zaprosić na event w roli prelegentów lub specjalnych gości.

Gdy chcesz wypromować duży event, to skorzystaj ze wsparcia liderów o większych zasięgach. Uwzględnij wtedy zarówno zaproszenie na wydarzenie, jak i reklamę przed eventem, czyli np. publikowanie tematycznych treści przez ambasadora czy umieszczanie w poście linku do rejestracji w zbliżającym się evencie. Jeśli tylko dysponujesz sporym budżetem, to przemyśl zatrudnienie osoby znanej w danej branży, która ma kilka milionów odbiorców. W ten sposób na pewno zwiększysz sprzedaż biletów.

Moc hashtagów

Chcesz zareklamować event w mediach społecznościowych i ułatwić użytkownikom dostęp do informacji o zbliżającym się wydarzeniu? Możesz to zrobić w bardzo łatwy sposób. Wystarczy, że stworzysz unikalny hashtag, który umieścisz następnie na grafikach promujących i będziesz regularnie używać go w dodawanych postach.

Zachęć też patronów, ambasadorów czy prasę do używania tego hashtagu w notkach, które umieszczą na swoich stronach internetowych bądź w mediach społecznościowych. Dzięki temu zjednoczysz społeczność zainteresowaną wydarzeniem, wykażesz się kreatywnością, a do tego wyróżnisz swoją kampanię promującą.

Jak stworzyć chwytliwy hashtag? To wcale nie musi być trudne, bo możesz wykorzystać w ten sposób nazwę wydarzenia, które jeszcze skuteczniej zapadnie w pamięć potencjalnym odbiorcom. Możesz też wymyślić zupełnie oryginalne hasło, które dobrze opisuje Twoją grupę docelową bądź wykorzystać atrakcyjny neologizm.

Interesujący program i eksperci to pół sukcesu

Dobrym sposobem na to, aby organizowane wydarzenie osiągnęło sukces, jest dopracowanie programu i przyciągnięcie odbiorców głośnymi nazwiskami, konkursami i atrakcjami. Przeanalizuj programy eventów, jakie organizuje konkurencja, a może nawet przed zorganizowaniem pierwszego wydarzenia, udaj się na takie wydarzenie. Dzięki temu stworzenie i promowanie eventów stanie się znacznie łatwiejsze, a realizacja celów biznesowych skuteczniejsza.

Aby wydarzenie przyciągnęło uczestników, musi zapewniać jakąś wartość. Zaproś ekspertów, których zakres zainteresowań będzie powiązany z tematyką wydarzenia. Jeśli są oni aktywni w Social Mediach, to jeszcze lepiej – na pewno chętnie podzielą się ze swoją społecznością informacją na temat tego, że wystąpią podczas eventu. Dobrym pomysłem będzie zdobycie też patronatów medialnych, którzy dodatkowo pomogą w wypromowaniu wydarzenia.

Ważną kwestią jest również sposób, w jaki poinformujesz odbiorców o programie eventu i atrakcjach. Doskonale sprawdzi się do tego reklama w Social Mediach, np. na promowanie postu na Facebooku, reklama w reelsach na Instagramie oraz przygotowanie spotu reklamowego na YouTubie, który stanie się zwiastunem, nadchodzącego eventu.

Jak wypromować event – tradycyjne formy

Promowanie eventów nie musisz ograniczać jedynie do działań w Internecie, bo możesz skorzystać też z tradycyjnych kanałów. Wiele zależy od Twojej grupy docelowej oraz budżetu, jakim dysponujesz.

Tradycyjne środki przekazu zazwyczaj generują wyższe koszty w porównaniu do reklamy w sieci. Jednak, gdy budżet Cię nie ogranicza, to po prostu postaw na reklamę w telewizji, radiu, prasie, zamów billboardy, ulotki i gadżety reklamowe.

Drukowane formy reklamy, choć nie są już tak popularne, jak kiedyś, to jednak stanowią atrakcyjny sposób promocji wydarzenia – szczególnie o charakterze lokalnym lub regionalnym. W ten sposób dotrzesz do szerszej społeczności i poinformujesz np. o zbliżającej się licytacji na cele charytatywne itp.

Warto też wziąć pod uwagę w promowaniu eventów takie metody reklamowania w „rzeczywistym świecie” jak reklama ambientowa, która swoją nietypowością może przyciągnąć uwagę i wzbudzić zainteresowanie wydarzeniem.

Możesz też unowocześnić tradycyjne formy promowania eventów poprzez dodanie do plakatów i billboardów kodu QR, który przeniesie odbiorców do strony internetowej, utworzonego wydarzenia na Facebooku czy konta w mediach społecznościowych. Wtedy połączysz tradycyjną metodę promocji z cyfrową reklamą.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
 
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer