SEO - Nakatomi Marketing Agency - Banner pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie
stron internetowych

Wysoka pozycja w sieci wyszukiwania jest istotnym czynnikiem do znalezienia nowych klientów. Zaufaj specjalistom SEO i bądź widoczny w sieci.
Zadowoleni klienci Agencja Marketingowa Warszawa Nakatomi
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Sekret pozycjonowania to działania dwutorowe – na stronie (on-site) i poza nią (off-site). Dopiero połączenie czynności wchodzących w ich skład, sprawia, że pozycjonowanie sklepów internetowych zaczyna przynosić liczne korzyści. Dlatego też niezależnie od tego, czy korzystasz z usług agencji SEO, czy też chcesz zająć się tymi zadaniami osobiście, powinieneś dowiedzieć się szczegółowo, czym różnią się działania on-site od off-site i co wchodzi w ich skład. Dopiero wtedy zrozumiesz prawdziwą istotę skutecznego pozycjonowania i zobaczysz, jak realnie zmienia się pozycja Twojej strony internetowej.

na czym polega pozycjonowanie

Pozycjonowanie on-site

Dużą rolę podczas procesu, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych odgrywają działania on-site. Więcej informacji na ten temat uzyskasz w dalszej części tego poradnika, jednak już teraz koniecznie poznaj najważniejsze aspekty związane z pracami SEO na stronie lub w sklepie. Aby użytkownicy mogli dotrzeć do Twojej witryny, potrzebujesz wykonać optymalizację poszczególnych elementów na stronie, czyli dopasować je do wytycznych narzuconych przez algorytm Google. Jeśli zoptymalizujesz swoją witrynę w odpowiedni sposób, to jej pozycja na liście wyszukiwań może się znacząco poprawić, nawet jeśli jeszcze nie przeszedłeś do działań off-site.

Wśród najważniejszych czynności związanych z pozycjonowaniem on-site wchodzi poprawa jakości kodu, zastosowanie przyjaznych adresów URL, dodanie opisów alternatywnych do zdjęć i grafik, dodanie meta tagów, poprawa szybkości ładowania się strony, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych itd. Do tego niezbędne jest wyposażenie strony w content, czyli w treści ze słowami kluczowymi, które każdego dnia użytkownicy wyszukują i dzięki którym mogą dotrzeć także do Twojej witryny. Skuteczne pozycjonowanie stron sprawia, że witryna staje się nie tylko bardziej widoczna, ale też dostosowana do wymagań współczesnych internautów, co zwiększa też szansę na wzrost sprzedaży i konwersji.

Pozycjonowanie off-site

Pozycjonowanie jest związane również z działaniami, które odbywają się poza Twoją stroną internetową lub sklepem online. Najważniejszą częścią czynności, wchodzących w skład off-site jest pozyskiwanie linków zewnętrznych, czyli tzw. link building. W zależności od konkurencyjności fraz kluczowych oraz branży niezbędne staje się zdobycie jak największej liczby linków, które charakteryzują się wysoką jakością i pochodzą z wiarygodnych źródeł. Istotną ważną kwestią jest również to, aby linki były połączone pod względem tematycznym do Twojej strony lub sklepu.

Gdy zgromadzisz większą liczbę dopasowanych i wartościowych linków zewnętrznych, roboty Google zrozumieją, że Twoja witryna jest wiarygodna, a internauci mają do niej zaufanie i z chęcią polecają ją innym użytkownikom.

Koniecznie unikaj tzw. Black Hat SEO, który wiąże się ze stosowaniem niedozwolonych praktyk SEO oraz ze zdobywaniem linków z niezweryfikowanych źródeł o niskiej jakości.

kto zajmuje się pozycjonowaniem

Kto zajmuje się pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie jest podstawowym sposobem promocji sklepów i stron internetowych. Niekiedy firmy – szczególnie małe i jednoosobowe – decydują się na samodzielne pozycjonowanie, ale warto zastanowić się nad tym, czy to w ogóle jest opłacalne. Jeśli tylko możesz przeszkolić lub zatrudnić pracownika, który w profesjonalny sposób się tym zajmie, to nie ma żadnego problemu. W ten sposób unikniesz wielu błędów, które mogłyby wpłynąć na ostateczne rezultaty. Pamiętaj także o tym, że brak wiedzy może znacznie spowolnić pozycjonowanie, a nawet istotnie ograniczyć efektywność tych działań.

Agencja SEO to wybór, na który decydują się średnie i duże firmy, bo wiedzą, że takie rozwiązanie zapewnia znacznie szybsze efekty.

Współpraca z agencją SEO i samodzielne
pozycjonowanie – zalety oraz wady

czerwony z szarym lewa góra - Nakatomi Agencja Marketingowa Warszawa

Agencja SEO

korzystanie z usług agencji zapewnia szybsze efekty,
możesz liczyć na pełen profesjonalizm
efekty pozycjonowania są widoczne dzięki wiedzy i doświadczeniu wielu specjalistów
działania są zgodne z przemyślaną strategią SEO
przed rozpoczęciem pozycjonowania specjalista zajmuje się dokładną analizą SEO strony i konkurencji
brak konieczności poświęcania czasu na poznawanie podstawowych zagadnień związanych z technikami SEO
specjalista korzysta z wielu profesjonalnych narzędzi
wadą mogą być wysokie koszty, które są odczuwalne głównie na początku, gdy czekasz na pierwsze efekty pozycjonowania

Samodzielne pozycjonowanie

wadą jest na pewno długi czas, jaki trzeba przeznaczyć na naukę,
do tego istnieje obawa, że popełnisz znaczące błędy, które wpłyną na Twój biznes
jeśli nie poświęcisz czasu, zyskasz bardzo słabe wyniki
gdy nigdy nie obsługiwałeś lub nie obsługiwałaś specjalistycznych narzędzi potrzebnych podczas pozycjonowania, to możesz mieć problem z wykonaniem analizy słów kluczowych, jakości linków, konkurencji czy efektów działań SEO i przez to pominiesz bardzo istotne działania,
problemem może być też brak spójnej strategii SEO,
zaletą jest za to możliwość nauczenia się czegoś nowego, a także obniżenie kosztów promocji strony.
Czerwone z białym prawy dół - Agencja Marketingowa Warszawa

Jakie korzyści zapewnia pozycjonowanie sklepów internetowych?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to zapewne zauważyłeś, że konkurencja nie śpi i ciągle się powiększa. Wyróżnienie się na tle innych sklepów, które oferują często bardzo podobne produkty, jest nie lada wyzwaniem. Dlatego też niezbędne jest stworzenie strategii promocyjnej, która pozwoli zoptymalizować koszty i zapewnić oczekiwane efekty. Nadal najskuteczniejszą metodą promowania jest pozycjonowanie sklepów internetowych.

W porównaniu do płatnych reklam Google Ads i Facebook Ads działania SEO dają pozytywne efekty na dłużej i wiąże się z niższymi kosztami. Jednak wymagają czasu, dlatego też wielu właścicieli sklepów online decyduje się na połączenie płatnej reklamy z pozycjonowaniem, aby szybciej zacząć pozyskiwać klientów.

Jeśli jeszcze zastanawiasz się, czy pozycjonowanie sklepu internetowego Ci się opłaca, to koniecznie zapoznaj się z 3 najważniejszymi korzyściami, które na Ciebie czekają.

na-czym-polega-pozycjonowanie
Wysoki zwrot z inwestycji
Powodem, dlaczego powinieneś zdecydować się na inwestycję w skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, nie jest jedynie wzrost ruchu na stronie i znalezienie się w TOP5. Najważniejsza jest konwersja, czyli klikalność i to wykonywana przez grupę docelową. Dopiero takie połączenie sprawia, że szansa na zwiększenie zysków dzięki pozycjonowaniu znacząco się zwiększa. Dzięki temu też pieniądze wydane na działania SEO się zwracają, a wręcz kampania finansuje się sama.
Pamiętaj skuteczne pozycjonowanie stron i sklepów polega na tym, żeby przyciągać na witrynę osoby, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą i produktami.
Długotrwałe efekty
Rzetelna agencja SEO pomoże Ci podnieść pozycję Twojej strony w Google na same fundamentalne dla Twojego sklepu frazy kluczowe. Jednak, jeśli zdecydujesz się zakończyć współpracę, to nadal przez pewien czas będziesz mógł lub mogła czerpać korzyści związane z pozycjonowaniem.
Dobrze zoptymalizowana strona pozwoli Ci utrzymać się na wysokich pozycjach, do momentu aż Twoja konkurencja rozpocznie intensywniejsze działania SEO. To właśnie różni pozycjonowanie sklepów internetowych od płatnych kampanii Google Ads i Facebook Ads, gdzie po zaprzestaniu płacenia, reklamy natychmiast znikają z Internetu.
Dopasowanie strony do potrzeb użytkowników
Inwestycja w pozycjonowanie nie tylko sprawia, że zwiększasz swoje zyski, konwersję i rozpoznawalność w sieci. Bardzo ważnym atutem jest też to, że Twój sklep online będzie bardziej użyteczny dla potencjalnych klientów. Dzięki działaniom SEO poprawisz prędkość ładowania się witryny, sprawisz, że będzie ona czytelniejsza, intuicyjna, wyposażona w pomocne treści, a produkty zostaną podzielone na logiczne kategorie i podstrony. Do tego zostanie skrócony i ułatwiony proces, przez jaki klient musi przejść, aby dokonać zakupu.
Wszystko to sprawi, że użytkownicy będą chętniej kupowali w Twoim sklepie online.
jakie są rodzaje pozycjonowania

Jakie są rodzaje pozycjonowania?

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych polega m.in. na dopasowanie odpowiedniego rodzaju tych działań, aby podjęte działania były maksymalnie skupione na potrzebach grupy docelowej. Podczas dokonywania decyzji warto też wziąć pod uwagę cele strategii SEO oraz sposób prowadzenia biznesu – jedynie internetowo czy może razem ze stacjonarnym sklepem.

Zauważ, że różne rodzaje pozycjonowania to po prostu wiele metod, dzięki którym można poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Poznaj cechy najpopularniejszych oraz najczęściej wykorzystywanych rodzajów pozycjonowania.

Pozycjonowanie szerokie
Bez wątpienia to właśnie pozycjonowanie szerokie jest wybierane najchętniej. Ta metoda polega na promowaniu witryny w Google pod kątem kilku najpopularniejszych fraz – oczywiście tematycznie powiązanych z tematyką witryny. Ogromne znaczenie ma tutaj dobra analiza, jaką przeprowadza agencja SEO. Dzięki temu zostają wybrane frazy z potencjałem – które są chętnie wyszukiwane, a zarazem nie mają zbyt wysokiej konkurencyjności.

Stosując pozycjonowanie szerokie, trzeba pamiętać o analizie trendów, o sezonowości oraz o popularności wykorzystywanych słów kluczowych. Należy użyć ich w sposób naturalny w treściach na swojej stronie internetowej.

W pozycjonowaniu szerokim istotne jest również działanie w obrębie off page, które nie jest widoczne na stronie internetowej. Zatem niezbędna jest optymalizacja kodu oraz jego struktury. Konieczne jest też dobre linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a także sprawna mobilna wersja strony.

Pozycjonowanie szerokie ma na celu pozyskanie dużego ruchu organicznego, a także uplasowanie strony na czołowych lokatach w wynikach wyszukiwania Google na najpopularniejsze frazy. Wiąże się to jednak ze sporymi nakładami finansowymi oraz z koniecznością zmierzenia się z dużą konkurencją.
Pozycjonowanie lokalne
Ciekawą i coraz popularniejszą alternatywą jest pozycjonowanie lokalne. W ten sposób możesz wypromować strony lub sklepy online o lokalnym zasięgu. Zauważ, że oferta jest wtedy skierowana do odbiorców z konkretnego regionu, miasta czy dzielnicy.

Zazwyczaj pozycjonowanie lokalne jest rekomendowane właścicielom sklepów czy stron, którzy chcą połączyć sprzedaż internetową ze stacjonarną. Dlatego chętnie korzystają z tego osoby, prowadzące np. zakład fryzjerski, firmę budowlaną, studio tatuażu, osiedlowy sklep, kwiaciarnię czy salon piękności.

W takich przypadkach kampanie SEO są nakierowane na dotarcie w sposób organiczny do mieszkańców konkretnej okolicy. Dzięki czemu potrzebny jest na to mniejszy budżet w porównaniu do szerokiego pozycjonowania.

Chcesz wiedzieć, na czym polega pozycjonowanie lokalne? Przede wszystkim strona internetowa jest widoczna dla osób, które wpisują frazy kluczowe – dołączona jest do nich nazwa miasta, dzielnicy czy ulicy, np. kwiaciarnia Poznań, informatyk Ursynów.

Dla jeszcze lepszych rezultatów pozycjonowania lokalnego stron internetowych warto stworzyć wizytówkę Google Moja Firma.
Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne
Popularność zyskuje również pozycjonowanie pod urządzenia mobilne. Polega to przede wszystkim na stworzeniu dedykowanej wersji witryny, która jest przystosowana do korzystania na smartfonach, tabletach itp. Nadal niezbędnym elementem staje się też optymalizacja strony zgodnie z wymaganiami Google.

Zazwyczaj szerokie pozycjonowanie sklepów internetowych czy stron, a także działania pod urządzenia mobilne łączą się i są wykonywane jednocześnie. Przede wszystkim ze względu na dopasowanie do potrzeb wielu odbiorców. Zwróć również uwagę na to, że coraz więcej osób korzysta dziś z Internetu właśnie poprzez urządzenia mobilne. Dlatego po prostu nie możesz pominąć tak licznego grona potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne szczególnie jest rekomendowane markom, które kierują swoją ofertę do młodszych odbiorców – do pokolenia Y i Z. Konsumenci z tej grupy kupują przede wszystkim poprzez urządzenia mobilne – zamiast poprzez laptopy czy stacjonarne komputery.

Skuteczne pozycjonowanie stron pod urządzenia mobilne musi zacząć się od przygotowania witryny – takiej samej jak w przypadku szerokiego pozycjonowania. Dopiero później należy przystąpić do dopasowania strony do smartfonów czy tabletów i do jej optymalizacji.
Pozycjonowanie ogólnopolskie
Pozycjonowanie ogólnopolskie to rozszerzenie pozycjonowania lokalnego. Stosuje się je w przypadku firm, które swoją ofertę kierują do mieszkańców różnych regionów Polski. Zazwyczaj odnosi się to do firm budowlanych, transportowych, producentów żywności, kamieniarzy itp.

Najważniejsze jest to, żeby treści pozycjonujące były nasyconymi frazami kluczowymi z odniesieniem do Polski. Specjaliści powinni zadbać także o modyfikację kodu, aby witryna mogła zająć wyższą lokatę w Google. Zauważ, że wyniki wyszukiwania są dostępne jedynie dla osób, które wpisały dane hasło na terenie Polski.
Pozycjonowanie głosowe
Wyszukiwanie haseł przy pomocy Google Voice Search to jeden z trendów, dlatego coraz więcej firm decyduje się na pozycjonowanie głosowe. W tym przypadku brane są pod uwagę wszystkie parametry typowe dla pozycjonowania szerokiego. Istotna jest też optymalizacja witryny pod kątem wyszukać głosowych, które są możliwe przy pomocy Asystenta Google lub mikrofonu – ta opcja jest wykorzystywana przede wszystkim w wyszukiwarce desktopowej.

Zastosowanie technik pozycjonowania głosowego sprawi, że Twoja strona bądź sklep internetowy zajmie lepszą lokatę w wynikach wyszukiwań głosowych. Podobnie, jak w przypadku pozycjonowania pod urządzenia mobilne, tak również ten rodzaj jest polecany firmom, które swoją ofertę kierują do młodszych odbiorców.
ile kosztuje pozycjonowanie

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Zazwyczaj cena za pozycjonowanie strony internetowej jest ustalana indywidualnie, ponieważ ostateczne koszty są uzależnione od tak wielu czynników. Bardzo często najtańszą opcją jest pozycjonowanie lokalne, którego cena może zaczynać się od ok. 1500 zł. W przypadku sklepów internetowych przygotuj się na wydatek rzędu 3500 zł – choć tak naprawdę nie ma górnej granicy. Szerokie oraz ogólnopolskie pozycjonowanie witryny kosztuje minimum 2500 zł. Jednak są to jedynie orientacyjne kwoty, bo w Nakatomi ceny ustalamy indywidualnie w zależności od potrzeb Twojego projektu.

Zwróć uwagę na to, co wpływa na cenę pozycjonowania strony internetowej. W naszej firmie bierzemy pod uwagę m.in.:

Metodę i czas pracy
Zazwyczaj najtańsze oferty za pozycjonowanie strony nie są warte uwagi, to samo dotyczy firm, które zapewniają szybkie wyniki, co może oznaczać stosowanie praktyk niedozwolonych przez Google, dlatego na cenę ma wpływ to, jaką metodę pracy wykorzystuje agencja SEO, najbardziej cenione i etyczne sposoby są czasochłonne i opierają się na linkowaniu z wartościowych zapleczy, co z pewnością zapewni trwalsze efekty, ale wpływa też na ostateczną cenę;
Liczbę słów kluczowych
Właściwie nikt obecnie nie decyduje się na pozycjonowanie sklepu internetowego jedynie na kilka fraz, teraz minimum to 10 słów kluczowych, ale wzrost tej liczby wpływa także na wyższą cenę za wykonywaną usługę;
Konkurencyjność branży oraz wykorzystanych fraz kluczowych
Duża konkurencyjność oznacza jeszcze więcej pracy, a przede wszystkim wpływa na wydłużenie czasu potrzebnego na zajęcie wysokich lokat w wynikach wyszukiwania Google;
Jakość strony internetowej
Właściwie nikt obecnie nie decyduje się na pozycjonowanie sklepu internetowego jedynie na kilka fraz, teraz minimum to 10 słów kluczowych, ale wzrost tej liczby wpływa także na wyższą cenę za wykonywaną usługę;
Długość trwania umowy z agencją SEO
Im dłużej trwa umowa z agencją pozycjonującą, tym miesięczne wydatki są niższe, co jest związane z równomiernym rozłożeniem pracy.

Jaka jest różnica między SEO a pozycjonowaniem?

Jeśli chcesz skorzystać z usług agencji SEO, to powinieneś zapoznać się z podstawowymi różnicami między SEO a pozycjonowaniem stron internetowych. Dzięki temu z jeszcze większą świadomością przystąpisz do tej współpracy i zrozumiesz, jakie działania zostały podjęte na Twojej witrynie oraz poza nią.

Wiele osób uznaje pozycjonowanie i SEO za to samo. Choć oba pojęcia się zazębiają i łączą, to jednak dotyczą różnych czynności.

pozycjonowanie stron internetowych

SEO to przede wszystkim działania optymalizacyjne zawartości strony internetowej.

Pracownicy agencji kierują się wtedy wytycznymi Google dla webmasterów. Może to przybierać różne formy np.:

Pozycjonowanie to promocja w sieci, które ma na celu podniesienie lokaty witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Obejmuje to m.in.:

Widzisz zatem, że SEO i pozycjonowanie to nie jest to samo, ale skutecznie się uzupełniają. Tym bardziej że SEO jest ważnym elementem pozycjonowania.

Agencja SEO przy pomocy specjalistów i copywriterów dostarczy na Twoją stronę prawidłowo zoptymalizowane treści. Jednak, jeśli chcesz osobiście zająć się optymalizacją treści SEO i korzystasz z WordPressa, to koniecznie skorzystaj z pomocy wtyczki Yoast SEO, która znacznie ułatwi tę pracę.

Pamiętaj content is king i to on nadal jest kluczem do tego, aby uzyskać wiele korzyści dla Twojego biznesu.

Co to jest SEO

Co to jest SEO?

SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization, to proces polegający na optymalizacji strony internetowej w jej obrębie oraz poza nią. Roboty indeksujące stronę lub sklep online odczytują jej zawartość, a następnie tworzą listę w organicznych wynikach wyszukiwania. Twoim celem, jako właściciela lub właścicielki witryny internetowej jest doprowadzenie do tego, by znaleźć się, jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. To właśnie wtedy zyskasz te wszystkie korzyści, o jakich już pisaliśmy, czyli wzrost ruchu na stronie, długotrwałe efekty, wyższa konwersja, renoma i wzrost widoczności.

Obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie jest Google. Korzysta z niej ponad 90% użytkowników Internetu. Dlatego strategię SEO warto oprzeć o algorytm Google. Wcześniej bardzo ważne jest zindeksowanie strony internetowej, aby w ogóle była widoczna w wyszukiwarce Google. Możesz poczekać, aż te roboty Google same dotrą do Twojej witryny lub wziąć sprawy we własne ręce. Najskuteczniejszą metodą na indeksację strony bądź sklepu jest skorzystanie z bezpłatnego narzędzia, jakim jest Google Search Console. Za pomocą kilku kliknięć będziesz mógł lub mogła zgłosić robotom Google chęć indeksacji strony, co znacznie przyspieszy cały proces. W ten sposób dowiesz się, czy witryna już w międzyczasie została zindeksowana.

Większość właścicieli średnich i dużych sklepów internetowych woli znaleźć profesjonalną agencję SEO, która zajmie się podnoszeniem pozycji witryny w wynikach organicznych Google.  Wszystko dlatego, że SEO to szereg ważnych działań, które wymagają czasu, wiedzy i doświadczenia. Agencja SEO przejmie wtedy na siebie takie obowiązki, jak:

  • analizę widoczności,
  • analizę konkurencji,
  • optymalizację techniczną na stronie,
  • analizę słów kluczowych,
  • optymalizację treści na stronie,
  • link building, czyli pozyskiwanie linków,
  • audyt SEO,
  • monitorowanie efektów pozycjonowania, w tym sprawdzanie lokat w Google i skuteczności przyjętej strategii SEO.

Należy pamiętać, że na pierwsze efekty działań SEO należy poczekać przynajmniej 3-6 miesięcy, a w przypadku bardziej konkurencyjnych fraz kluczowych i branż jeszcze dłużej. Dlatego tak ważne jest działanie na podstawie przemyślanej strategii SEO.

Częstym błędem jest utożsamianie SEO z marketingiem internetowym i używanie tych pojęć zamiennie. Jednak w rzeczywistości SEO jest po prostu częścią działań, wchodzących w skład marketingu online.

Warto zwrócić uwagę na różnicę między SEO a SEM. Otóż SEM, czyli Search Engine Marketing skupia się na wszystkich działaniach promocyjnych w wyszukiwarce internetowej. Zatem SEO, skupiające się na optymalizacji stron www, jest pojęciem węższym.

Co obejmuje optymalizacja treści na stronie?

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych opiera się w dużej mierze na zastosowaniu zoptymalizowanych treści. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, na jakiej pozycji znajdzie się Twoja strona www w wynikach wyszukiwania Google.

Pierwszym etapem podczas optymalizacji treści jest sprawdzenie jakości contentu w obrębie witryny, a następnie ustalenie, w jakich miejscach konieczne będzie dopisanie go lub stworzenie całkowicie nowych treści.

Optymalizacja SEO powinna odbywać się na podstawie konkretnych wytycznych. Jakich? Oto kilka zasad, które warto uwzględnić, aby podnieść pozycję swojej strony:

  • Każda podstrona, która ma zostać wypozycjonowana i ma potencjał na zwiększenie zysków, powinna być zaopatrzona w treści. Optymalnie ich długość nie powinna być mniejsza niż 250 słów. Jednak w rzeczywistości im dłuższe i bardziej wartościowe będą teksty w Twoim sklepie online czy na stronie, tym lepiej zostanie to odebrane przez roboty Google.
  • Duży wpływ na pozycjonowanie stron internetowych mają oczywiście słowa kluczowe. Twoim zadaniem jest sprawienie, aby w naturalny sposób zostały one ulokowane w tekście. Nie zapomnij też o tym, aby dodać odmienione wersje fraz kluczowych oraz ich synonimy, które przecież również użytkownicy mogą wpisywać w Google. Zadbaj o to, aby grupa słów kluczowych była powiązana tylko z jedną podstroną, a na kolejne wyznacz kolejną grupę. Dzięki temu unikniesz kanibalizacji słów kluczowych.
  • Frazy kluczowe powinny znaleźć się w nagłówkach H1-H3, w treści, w meta tagach, w adresie strony, w opisach alternatywnych grafik i zdjęć, a także w tagach,
  • Sekretem skutecznego pozycjonowania stron internetowych jest sprawienie, aby treści były przejrzyste i przyjemne podczas czytania. Dlatego należy sformatować teksty. Wykorzystaj do tego odstępy, nagłówki H1-H3, pogrubienia, twórz krótkie zdania i akapity, a także stosuj wypunktowania.
  • W przypadku artykułów blogowych pamiętaj o tym, aby stosować frazy kluczowe, zaliczane do długiego ogona, gdyż cechują się mniejszą konkurencyjnością. Zatem dzięki temu znacznie szybciej znajdziesz się na wysokich pozycjach w Google i sprawisz, że więcej użytkowników dotrze do Twojej witryny.
  • Oczywiście skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest możliwe głównie wtedy, gdy treści, które umieścisz na stronie, będą wartościowe i dostosowane do oczekiwań użytkowników. Pisanie jedynie pod oczekiwania robotów Google już nie wystarcza. Dlatego poznaj potrzeby, oczekiwania i problemy grupy docelowej, a następnie stwórz dla nich treści, które zachęcą ich do zakupu, rozpoczęcia współpracy czy też poszerzą ich wiedzę i świadomość.
  • Jeszcze jednym ważnym aspektem jest sprawienie, aby treści umieszczone na stronie były unikalne. Algorytmy Google znacznie gorzej pozycjonują witryny, które zawierają kopiowane z Internetu teksty. Taki problem bardzo często dotyka właścicieli sklepów internetowych. Przez to, że kopiują opisy produktów ze stron producenta, sprawiają, że pozycjonowanie sklepów internetowych staje się znacznie trudniejsze, a efekty nie są tak dobre, jak mogłyby być. Dlatego znacznie lepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie czasu lub pieniędzy w zamówienie bądź też napisanie całkowicie unikalnych treści.

Agencja SEO przy pomocy specjalistów i copywriterów dostarczy na Twoją stronę prawidłowo zoptymalizowane treści. Jednak, jeśli chcesz osobiście zająć się optymalizacją treści SEO i korzystasz z WordPressa, to koniecznie skorzystaj z pomocy wtyczki Yoast SEO, która znacznie ułatwi tę pracę.

Pamiętaj content is king i to on nadal jest kluczem do tego, aby uzyskać wiele korzyści dla Twojego biznesu.

Na czym polega optymalizacja treści poza stroną?

Ważnym elementem optymalizacji są nie tylko elementy znajdujące się na witrynie, ale również poza nią. Zapewnia to skuteczność pozycjonowania strony internetowej, a jednocześnie wpływa na lokatę w wynikach wyszukiwania Google.

optymalizacja treści poza stroną
Meta title
Tytuł strony ma ogromne znaczenie podczas optymalizacji pod kątem SEO. W końcu z pomocą znacznika meta title roboty Google mogą jeszcze skuteczniej określić, co znajduje się na Twojej witrynie. Dlatego warto w jednym, krótkim zdaniu – może mieć max. 60 znaków ze spacjami – opisać tematykę strony. Oczywiście ten opis musi zawierać słowo kluczowe np. połączone z nazwą firmy. Tytuł powinien być unikalny, więc nie może pojawić się na żadnej innej podstronie.
Meta description
Kolejnym istotnym elementem jest meta description, czyli treść, która pojawia się w wynikach wyszukiwania zaraz pod tytułem strony. Ten krótki tekst wykorzystaj do jeszcze lepszego opisania, co znajduje się na danej podstronie. Choć meta description nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie, to jednak jest bardzo pomocny dla użytkowników i może ostatecznie zadecydować o tym, czy odwiedzą Twoją stronę. Dlatego warto zastosować język korzyści oraz CTA, czyli wezwanie do działania. Modnym zabiegiem jest też dodawanie kolorowych ikonek, które mają przyciągnąć wzrok odbiorców.
Pamiętaj, że mata description może mieć maksymalnie 160 znaków, jeśli będzie dłuższy bądź niepowiązany z treścią na stronie, to roboty Google mogą go zastąpić dowolnym fragmentem tekstu zawartego na witrynie.
Adres URL
Optymalizacja SEO obejmuje wygląd adresów URL, które powinny być przejrzyste i pozbawione zbędnych znaków. Dzięki temu są w pełni zrozumiałe dla robotów Google oraz użytkowników. Poza tym już samo spojrzenie link pozwoli domyślić się, co znajduje się na danej stronie.
Zwróć uwagę na to, żeby adres URL był pozbawiony znaków specjalnych, powinien też być dość krótki. Poza tym dobrze, jeśli znajdzie się tam słowo kluczowe, ponieważ wpłynie to na skuteczność pozycjonowania strony internetowej.
Prawidłowa budowa adresu URL wpływa na wiarygodność strony i jest kojarzona z bezpieczeństwem. Ciąg przypadkowych znaków jest utożsamiany ze spamem oraz zagrożeniem. Zadbaj także o certyfikat SSL – jeśli jest widoczny, to obok linków pojawi się oznaczenie, że strona jest bezpieczna. Coraz więcej użytkowników zwraca uwagę na ten aspekt, więc pamiętaj o tym podczas optymalizacji serwisu.
Pozycjonowanie stron internetowych

Na czym polega audyt SEO?

Jeszcze zanim zdecydujesz się na pozycjonowanie strony internetowej, konieczne jest przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO – co to jest? Przede wszystkim polega na całościowej analizie stanu Twojej witryny pod kątem optymalizacji SEO. Na podstawie wyników tej kontroli planowane są dalsze działania, umożliwiające podniesienie pozycji Twojej strony www w wynikach wyszukiwania Google.

Choć w Internecie możesz skorzystać z darmowych audytów SEO, to jednak pamiętaj o tym, że informacje, jakie tam otrzymasz, są dość wybiórcze i znacznie bardziej ograniczone od profesjonalnych audytów przeprowadzonych przez specjalistów. W końcu takie dokumenty mają nawet kilkadziesiąt stron.

Zwróć uwagę na to, że może być przeprowadzany audyt on-site (dotyczy tylko tego, co znajduje się na stronie), a także audyt off-site (odnosi się do zewnętrznych czynników, wpływających na pozycję w wyszukiwarce Google).

Z pomocą kompleksowego audytu SEO poznasz stan poszczególnych elementów, istotnych pod kątem optymalizacji i pozycjonowania. Dodatkowo zwrócisz uwagę na mocne oraz słabe strony witryny. Profesjonalny dokument zawiera także szczegółowe wskazówki, które sugerują, w jaki sposób można naprawić poszczególne elementy.

Jakie elementy są poddawane ocenie podczas audytu SEO?

Widoczność strony w wynikach wyszukiwania
Audyt SEO polega na analizie aktualnej pozycji strony w Google. W tym przypadku brane są pod uwagę najważniejsze frazy kluczowe.
Adres strony WWW
Specjaliści od SEO w audycie sprawdzają poprawność adresów URL.
Frazy kluczowe na stronie
Z pomocą audytu dowiesz się, na jakie frazy kluczowe strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania Google, które miejsce zajmuje, a do tego, ile właściwie jest tych słów kluczowych. Pomoże Ci to w ustaleniu, czy witryna jest prawidłowo zoptymalizowana pod kątem fraz.
Unikatowy charakter treści
Audyt wyłapuje ewentualne duplikaty treści, czyli teksty, które zostały skopiowane i pokazują się również na innych stronach internetowych. Zazwyczaj dotyczy to opisów produktów ze stron producentów, tytułów oraz meta description.
Dostosowanie do urządzeń mobilnych
Audyt SEO sprawdza dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych.
Znacznik title i description
Sprawdzenie poprawnego wykorzystania znaczników title i meta description to kolejny z elementów, który wchodzi w skład audytu.
Nagłówki
Ważnym elementem jest określenie liczby i rodzajów nagłówków.
Wykorzystane grafiki
Większość stron ma grafiki, ale audyt SEO pokaże, czy w prawidłowy sposób zostały wykorzystane opisy obrazków i teksty alternatywne. Oprócz tego sprawdzi, czy fotografie nie są zbyt obciążające dla witryny, co mogłoby wpływać na wydłużenie czasu ładowania się strony lub sklepu.
Czas ładowania strony
Ogromne znaczenie ma sprawdzenie i ocena czasu ładowania się witryny. Oprócz tego analizowane są czynniki spowalniające. Obecnie strona lub sklep online powinny włączać się w ciągu maksymalnie 3 s.
Przekierowania i strony błędu
Analizuje zastosowane na stronie przekierowania, a także obecność i prawidłową konfigurację strony z błędami.

Audyt SEO – krok po kroku

Chcesz samodzielnie przeprowadzić audyt SEO? W takim razie zacznij od sprawdzenia kilku najważniejszych elementów, czyli obecności tytułu i meta opisu Twojej strony internetowej. Te krótkie opisy mają spory wpływ na zwiększenie liczby odwiedzających. Zwróć również uwagę na to, czy w ich treści znajdują się słowa kluczowe. Dzięki temu pozycjonowanie strony internetowej stanie się dużo skuteczniejsze, a tym samym wzrośnie szansa na zajęcie wyższej lokaty w wynikach wyszukiwania Google.

Kolejnym krokiem podczas samodzielnego audytu SEO jest przeanalizowanie unikatowości poszczególnych meta opisów. W ten sposób unikniesz duplikatu, a przede wszystkim dobrze zaznaczysz, co znajduje się na danej podstronie. Na samym końcu dodaj CTA, żeby jeszcze bardziej zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojej strony lub sklepu online.

Istotnym elementem audytu SEO jest sprawdzenie nagłówków. Pamiętaj, że każda podstrona musi mieć jeden, główny nagłówek H1, a także kilka oznaczonych jako H2 i H3. W ich treści powinny znaleźć się dopasowane słowa kluczowe. Nie ma jednej zasady, dotyczącej liczby nagłówków – po prostu jest ich więcej wtedy, gdy treść jest dłuższa. Dzięki temu tekst jest dużo bardziej czytelny i przyjazny dla użytkowników.

Oprócz tego sprawdź kilka kolejnych elementów, które są tak istotne podczas audytu SEO:

  • prędkość wczytywania się strony,
  • analizę błędów techniczny w kodzie strony,
  • dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych.
czerwony z szarym lewa góra - Nakatomi Agencja Marketingowa Warszawa
Czerwone z białym prawy dół - Agencja Marketingowa Warszawa
Pozycjonowanie stron internetowych w Stanach Zjednoczonych

Pozycjonowanie stron
w Stanach Zjednoczonych

Pozycjonowanie stron internetowych w Kanadzie

Pozycjonowanie stron
w Kanadzie

Pozycjonowanie stron internetowych w Chinach

Pozycjonowanie stron
w Chinach

Pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech

Pozycjonowanie stron
w Niemczech

Pozycjonowanie stron internetowych w Szwecji

Pozycjonowanie stron
w Szwecji

Pozycjonowanie stron internetowych w Norwegii

Pozycjonowanie stron
w Norwegii

Pozycjonowanie stron internetowych w Danii

Pozycjonowanie stron
w Danii

Pozycjonowanie stron internetowych w Hiszpanii

Pozycjonowanie stron
w Hiszpanii

Pozycjonowanie stron internetowych w Rosji

Pozycjonowanie stron
w Rosji

>

Pozycjonowanie stron internetowych we Francji

Pozycjonowanie stron
we Francji

Pozycjonowanie stron internetowych we Włoszech

Pozycjonowanie stron
we Włoszech

Pozycjonowanie stron internetowych w Portugalii

Pozycjonowanie stron
w Portugalii

Nasz Zespół

Marketing Szeptany

Małgorzata Laskowska-Olender

Europa
Marketing Szeptany - Jade Kochmanski

Jade Kochmanski

USA i Kanada
Marketing Szeptany - Julia Moro

Julia Moro

Australia i Nowa Zelandia
Marketing Szeptany - Van Sterling

Van Sterling

Ameryka Południowa

Skontaktuj się z nami

zespół

    nakatomi

    Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

    Nakatomi® – We create your future.

    Accredited Agency
    clutch
    Good Firms
    Top PPC Company
    Accredited Agency
    clutch
    Good Firms
    Top PPC Company

    Nakatomi® – All rights reserved

    footer
    Agencja Marketingowa Warszawa - footer